مدیر کل صدا و سیمای زنجان گفت :متولیان فرهنگ در حوزه کتاب و کتابخوانی جهت حفظ مخاطب خود و سوق دادن عموم مردم به سمت کتابخانه‌ها تلاشی وافر و برنامه‌ریزی مدونی داشته باشند.

توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در اولویت متولیان فرهنگ باشدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در دیدار با مدیرکل و معاونین کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اینکه افزایش سرانه مطالعه یکی از شاخصه‌های مهم توسعه یافتگی در دنیای امروزی است، گفت: وجود شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و کتابخانه‌های الکترونیک که باعث سهولت در دسترسی به اطلاعات شده‌اند می‌طلبد که متولیان فرهنگ در حوزه کتاب و کتابخوانی جهت حفظ مخاطب خود و سوق دادن عموم مردم به سمت کتابخانه‌ها تلاشی وافر و برنامه‌ریزی مدونی داشته باشند.


 لطیفی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، تصریح کرد: نگاه ویژه معظم‌له به امر کتاب و کتاب خوانی و منویات ایشان در این زمینه موید تکلیف و لزوم توجه هر چه بیشتر مدیران دستگاههای فرهنگی به این موضوع مهم است.


وی افزود: افزایش انس و علاقه ی مردم به مطالعه و کتابخوانی از مهمترین اولویت های فرهنگی رسانه ی استانی است که در این راستا از طرح های خلاقانه، ابتکاری و پیشنهادهای سازنده استقبال می کنیم.


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این جلسه ضمن قدردانی از حمایت ها، همکاری ها و پیشنهادات موثر و سازنده ی مسئولان صداوسیمای استان و مساعی ارزشمند آن ها نسبت به کتابخانه های عمومی ، اظهار داشت: این پشتیبانی ها مجموعه ی کتابخانه های استان را در انجام هرچه بهتر خدمات و فعالیت ها دلگرم می سازد.


نیک بخش اعتلای سطح فرهنگ و افزایش آگاهی و معلومات عموم مردم را را فصل مشترک فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی زنجان و رسانه استانی برشمرد و افزود: صداوسیما در راستای رسالت ذاتی خود مبنی بر گسترش و اعتلای سطح فرهنگی جامعه می‌تواند در ایجاد علاقه‌مندی و سوق دادن عموم مردم به سمت کتاب و کتابخوانی نقشی مهم و اساسی ایفا کند.


وی با بیان اینکه بزرگترین کتابخانه خیرساز کشور در شهر زنجان قرار دارد، گزارشی در رابطه با وضعیت کتابخانه های عمومی ارایه کرد .

انتهای پیام/ن

بررسی ترویج مطالعه و کتابخوانی در نشست مشترک مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.