مسئول دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای سفارت ایران در جمهوری آذربایجان گفت:همکار‌های بسیار خوبی در زمینه‌های ورزشی، علمی، فرهنگی، هنری و سیاسی بین دو کشور ایران و آذربایجان برقرار است و توسعه آن در دستور کار قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا نجفی مسئول دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای سفارت ایران روز گذشته در جریان دیدار با نمایندگان هیئت شنای استان گیلان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور جمهوری آذربایجان، اظهارکرد: ورزش عامل بسیار مهم در نزدیک شدن کشور‌ها به یکدیگر و همگرایی منطقه‌ای است و توسعه این همکاری‌ها قطعا نمی‌تواند تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ورزش بسترساز خوبی برای توسعه همه جانبه کشور‌ها به ویژه کشور‌های همسایه می‌باشد، افزود: همکار‌های بسیار خوبی در زمینه‌های ورزشی، علمی، فرهنگی، هنری و سیاسی بین دو کشور ایران و آذربایجان برقرار است و توسعه آن در دستور کار دو کشور همسایه قرار دارد.

نجفی با اشاره به اشتراکات فرهنگی بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: اشتراکات فرهنگی کمک شایانی به توسعه همکاری‌های ورزشی بین دو کشور و تعامل همه جانبه در این زمینه کرده است.

وی اهمیت همکار‌های ورزشی کشور‌های حاشیه دریای خزر را یادآور شد و تصریح کرد: ارتباطات ورزشی در سطح استان‌های دو کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان توسعه خواهد یافت و سفارت ایران در باکو آماده همکاری در این زمینه است.

جمهوری آذربایجان از زیرساخت‌های ممتاز ورزشی برخوردار است

مسئول دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای سفارت ایران در جمهوری آذربایجان استفاده از تجربیات ورزشی دو کشور در جریان همکاری‌های ورزشی را مهم دانست و اظهار کرد: جمهوری آذربایجان در زمینه ورزش بسیار خوب عمل کرده و این کشور از زیرساخت‌های ممتاز ورزشی برخوردار است.

سرمربی و رئیس هیئت شنای شهرستان لشت نشاء به نمایندگی از هیئت شنای استان گیلان در این دیدار گفت: استان گیلان ظرفیت‌های بسیار خوبی در رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه ورزش مفرح شنا دارد.

آرمین اکبرپور با تاکید بر اهمیت تقویت روابط ورزشی در زمینه شنا، ورزش‌های آبی و همچنین برگزاری کلاس‌های مربیگری بین دو کشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان، خواستار برگزاری مسابقات دوستانه شنا بین تیم‌های منتخب هئیت شنای استان گیلان و هیئت شنای شهر باکو و سایر شهرستان‌های این کشور در رده‌های سنی مختلف به ویژه رده سنی پایه شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.