رئیس فدراسیون ورزش مدارس کشور گفت: برای برگزاری ۳۰ رشته ورزشی در مدارس کشور، با هیات‌ها و انجمن‌های ورزشی تفاهم نامه همکاری منعقد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حسین بابویی رئیس فدراسیون ورزش مدارس کشور امروز در دیدار با گروه‌های تربیت بدنی، مسئولان انجمن‌های ورزشی، کارشناسان تربیت بدنی و معلمان فعال در حوزه ورزش آموزش و پرورش گیلان گفت:در حال حاضر ۳۰ رشته ورزشی دانش آموزی برای مدارس کشور تعریف شده که متاسفانه به دلیل کمبود منابع مالی، همه این رشته‌ها در مدارس کشور برگزار نمی‌شد و برای توسعه هرچه بیشتر ورزش میان دانش آموزان، از ابتدای امسال تفاهم نامه با هیات‌ها و انجمن‌های ورزشی منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این تفاهم نامه ضمن برگزاری مسابقات به صورت مشترک، حامی مالی نیز جذب خواهد شد افزود: درتلاشیم تا رشته‌های ورزشی دیگر نیز به رشته‌های ورزشی مدارس کشور افزوده شود.

رئیس فدراسیون ورزش مدارس کشور گفت: کاهش حس قهرمانی و قهرمان پروری در مقاطع ابتدایی از دیگر برنامه‌های پیش روی فدراسیون ورزش مدارس در کشور است و براین اساس اعطای مدال و کاپ در رقابت‌های ورزشی به دانش آموزان مقطع ابتدایی حذف می‌شود.

حسین بابویی افزود: رویکرد این فدارسیون ساخت اماکن ورزشی در درون مدرسه و یا جوار مدارس است و در تلاشیم برای آن دسته از مدارسی که امکانات ورزشی آنان اندک است، بتوانیم میزبانی مسابقات را به آنان بدهیم تا با تخصیص اعتبارات برای میزبانی مسابقات، همچنین پس از رقابت یک ظرفیت و فرصت ورزشی برای دانش آموزان آن منطقه نیز فراهم شود.

همچنین در این نشست تخصصی، نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان با وجود همه جاذبه‌های طبیعی و پیشینه‌های فرهنگی و ورزشی، اما از فقر مطلق امکانات ورزشی در رنج است گفت: باید برای گسترش ورزش در مدارس استان بیش از پیش مطالبه گری کرد.

وی به کمبود اماکن ورزشی و کاهش چشمگیر تجهیزات ورزشی در مدارس شهری و روستایی استان اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش گیلان در حال حاضر هیچ استخر و خوابگاه ورزشی ندارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۰ سالن ورزشی در مدارس استان وجود دارد گفت: ۵ استخر نیز در حال ساخت است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳ هزار و ۵۱۸ دانش آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصیلی در ۵۰ دوره از رقابت‌های ورزشی شرکت کردند افزود: همچنین ۳۰ تیم ورزشی برای حضور در رقابت‌های کشوری اعزام شدند.

نادر جهان آرای از توسعه ورزش در مدارس روستایی استان خبر داد و تصریح کرد: از اول شهریور ماه در ۱۳۰ مدرسه روستایی کانون‌های ورزش تابستانه برگزار می‌شود و بر این اساس دانش آموزان دختر و پسر در همه مقاطع تحصیلی از کلاس‌های ورزشی بهره می‌گیرند.

 

انتهای پیام/م.ع

گسترش ورزش دانش آموزی در مدارس کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.