به دیپلمات‌های آمریکایی دستور داده شده است برای کمک به فروش سلاح‌های این کشور به دیگران تلاش کنند.

فروش سلاح‌های ساخت شرکت‌های بزرگ اسلحه‌سازی آمریکا ماموریت عجیب دیپلمات‌های آمریکاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­پایگاه اینترنتی آنتی‌وار در مطلبی نوشت: مقامات آمریکایی مصمم هستند این کشور را به عنوان بزرگترین صادرکننده سلاح جهان حفظ کنند و به همین سبب به دیپلمات های این کشور گفته شده است برای کمک به فروش سلاح های این کشور به دیگران تلاش کنند.

در این نوشته آمده است: اولویت های دیپلماتیک برای آمریکا می تواند بسیار پیچیده و گاهی مرموز باشد. با این حال یکی از اولویت‌هایی که همواره در رده‌های بالا قرار دارد فروش سلاح‌های ساخت شرکت‌های بزرگ اسلحه سازی آمریکا به سایر کشورهاست. اگرچه این شرکت ها خصوصی هستند، اما به طور فزاینده ای دیپلمات های آمریکایی را به عنوان تیم فروش خود به خدمت می گیرند.

این نشان دهنده عزم مقامات رسمی آمریکا به حفظ جایگاه این کشور به عنوان بزرگترین صادر کننده سلاح در جهان است. از ماه آوریل، گزارش هایی منتشر شده که نشان می دهد تلاش برای به دست آوردن قراردادهای فروش سلاح از یک ماموریت جانبی نانوشته، به یک هدف آشکار برای دیپلمات های آمریکایی در سایر کشورها تبدیل شده است. در عمل، بخش عمده این تلاش شامل ترساندن کشورها از خرید سلاح های ارزان تر روسی به دلیل عصبانی شدن آمریکا از آنان است.

با این حال، روسیه همچنان بخشی از بازار فروش سلاح را به ویژه در بخش سامانه های دفاع موشکی، در اختیار دارد. در حالی که مقامات نظامی معتقدند فروش سلاح های روسی فقط گاهی رخ می دهند، اما دولت ترامپ از اینکه دید کشورهایی مانند ترکیه با وجود فشارهای دیپلماتیک، تصمیم می گیرند سلاح های روسیه خریداری کنند به شدت نگران می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
بعیدنیست که آمریکا بوسیله ی دیپلماتهای خوددرکشورهاجاسوسی میکندمیگیدنه خوبه چندتاکشورهاامتحان کنند.
آخرین اخبار