رئیس هسته گزینش آموزش و پرورش خوزستان گفت: گزینش بیش از یک هزار و ۶۵۶ داوطلب تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و رشته های دبیری دانشگاه شهید رجایی تهران آغاز شد. 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جواد عباسی، رئیس هسته گزینش آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت: در بررسی پرونده داوطلبان مراحلی مانند تحقیق، مصاحبه و نظردهی انجام می شود و داوطلبان باید علاوه بر احراز شرایط عمومی، ملاک های تقدم را نیز کسب کنند و بر اساس این ملاک ها نتایج بررسی پرونده آن ها اعلام می شود.

وی افزود: در رشته های خاصی نظیر الهیات، معارف اسلامی، مشاوره و زیرمجموعه های حوزه پرورشی و امورتربیتی،  داوطلبان باید شرایط خاص مربوط به این رشته ها را نیز داشته باشند که این شرایط از سوی هیئت عالی گزینش مشخص شده است.

عباسی بیان داشت: فرآیند گزینش بر اساس ضوابط و مقررات حاکم بر گزینش و مطابق قانون مصوب گزینش انجام می شود و گزینش بیش از یک هزار و ۶۵۶ داوطلب تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و رشته های دبیری دانشگاه شهید رجایی تهران آغاز شده است و تا ١۵ شهریور ماه ادامه دارد.

رئیس هسته گزینش آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: در مرحله اول، داوطلبان فرم اطلاعات فردی را تکمیل و به ادارات آموزش و پرورش تحویل می دهند. سپس فرآیند تحقیق از محل سکونت  و تحصیل داوطلبان توسط محققان هسته گزینش انجام می شود.

وی افزود: بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده،  مصاحبه گزینش داوطلبان بلافاصله پس از انجام مصاحبه تخصصی و در صورت واجد شرایط بودن آن ها صورت می گیرد.

عباسی گفت: در مرحله نهایی که مرحله بسیار حساسی هست، نتایج مصاحبه و تحقیقات انجام شده توسط اعضای شورای هسته گزینش آموزش و پرورش خوزستان مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت رای صادر می شود و سپس نمرات داوطلبان در قالب کد تعهد به هیئت مرکزی وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود.

وی اظهار کرد: بیش از ١۵٠ نفر از همکاران ما در قالب محقق ، مصاحبه گر و عوامل اجرایی در این گزینش با هدف انتخاب بهترین افراد از مجموعه خوب داوطلبان،  انجام وظیفه می کنند و در این راه رعایت حق الناس و حق نظام از اصول اساسی هسته گزینش است.

انتهای پیام/م

گزینش دواطلبان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.