کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد و گردوخاک شدید در شهرهای شمالی استان، غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان را به ۳۷ برابر حد مجاز رساند.

غرش دوباره طوفان در زابل/غلظت ذرات معلق در هوای سیستان به ۳۷ برابر حد مجاز رسیدعلی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

ملاشاهی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و افزود: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان پنج هزار و ۵۴۰ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پدیده وزش باد شدید در برخی نقاط مستعد توفان گرد و خاک تا روز شنبه هفته آینده در شمال استان تداوم دارد به طوری که علاوه بر کاهش شدید کیفیت هوا اختلال در تردد جاده‌ای را به همراه دارد.

ملاشاهی تصریح کرد: در نواحی مرکزی و نوار غربی سیستان و بلوچستان نیز در این مدت غبار محلی در برخی ساعات وزش باد پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ع

طوفان شن در سیستان 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
ما سیستانی ها به کجا پناه ببریم مگه ما چیکار کردیم که لایق این همه ظلم قرار گرفتیم نه اب داریم نه کار نه هوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
زابل را دریابید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۴۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
اینها بادهای موسمی و120روزه سیستان و بلوچستان هستند مگر ساخته دست بشر هست؟همیشه همین بوده دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۸:۴۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
آره دوست عزیز بادها ساخته دست بشر نیستند ولی در شنهای روان و گرد و خاک حاصل از آنها عوامل انسانی دخیلند چرا که اگر دریاچه هامون آب داشت این بادها نه تنها گردو خاک و غبار به همراه نداشت بلکه باعث معتدل شدن هوا و وزش نسیم خنک در زابل میشد و علاوه بر آن باعث اشتغالزایی به همراه داشت.
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
به بندگان خدا هیچ امیدی نیست ..اللهم عجل لولیک الفرج شما را به خدا قسم میدهم هرروز برای ظهور امام خوبیها دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۱۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
سلام.
دولت بفکر مامردم سیستان نیست.مامردم سیستان وبلوچستان ازهمه چی محرومیم.خدا رو خوش نمیاد آب نیست چون برای زاهدان میفرستن کشاورزی نیست کارنیست مردم این منطقه چیکارکنن مرز رو بستن چرا هیچکاری واسه این منطقه نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
با غقلانیت جور در نمی اید که دولت از شهری که هیچ زیرساختی ارائه نمی دهد مالیات بگیرد؟
سیستان محرومتر از همیشه در حال محروم شدن است. مالیات و جرایم و عایدات دولت از مردم زابل به اندازه مردم شهرهای برخوردار کشور نباید باشد. این ظلم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
صدای منو از درون طوفان شن زابل می شنوید! اینجا هیچ اشتغال و بازاری نیست. همه بیکار شده ایم. کشاورزی امسال کلا تلف شد به علت ارسال اب به زاهدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
منشاء گرد وغبار خوزستان عمدتا خارج از مرزهاست وبه خاطر همین مسئله عدم دسترسی موثر به خاستگاه این ذرات معلق واستمرار پدیده گرد وغبار در غرب کشور وخاصه خوزستان قابل درک باشه ولی در مورد منطقه سیستان چه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
با سلام دلیل گرد وخاک منطقه سیستان دریاچه خشک هامونه دیپلمات های ما چرا با افغان ها برای باز کردن سد سر مرز صحبت نمی کنن!
آخرین اخبار