خطیب نماز عید سعید قربان در شهرکرد گفت: رعایت حقوق دیگران در جامعه باید پررنگ شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد صبح امروز چهارشنبه ۳۱ مرداد ۹۷ برابر با ۱۰ ذی الحجه سال ۱۴۳۹ هجری قمری در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار داشت: متأسفانه فرهنگ رعایت و احترام به حقوق یکدیگر در جامعه ما کم رنگ شده است.

وی تأکید کرد: رعایت حقوق دیگران به عنوان یکی از اصول تربیتی در آموزه‌های دینی و قرآنی، سبک زندگی اسلامی و سیره اولیاء و بزرگان، باید در تعاملات افراد حاکم و رعایت شود.

خطیب نماز عید قربان در شهرکرد افزود: قرآن کریم نسخه و قانون اصلی برای سبک زندگی و تربیتی مسلمانان است که بر پاکدستی، کسب روزی حلال و دست درازی نکردن به حقوق و اموال دیگران تأکید دارد و باید فرزندان و نونهالان در این راستا تربیت شوند.

فاطمی گفت: هر گونه تقلب، فرصت طلبی، سوء استفاده، سرقت و دست درازی در زمینه حقوق دیگران در بخش‌ها و مراحل مختلف زندگی و حتی در امتحانات دوره دانش آموزی، خیانت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مسأله انتخابات به عنوان یکی از عرصه‌های مهم برای رعایت حق و دوری از تقلب بمنظور تحقق مردم‎سالاری واقعی است که تلاش و رقابت برای کسب رأی و پیروزی در آن باید مردانه، منصفانه و به دور از خیانت باشد.

فاطمی خاطرنشان کرد: رعایت و احترام به حقوق دیگران بایستی در زمینه‌های مختلف از جمله تعاملات افراد، زن و شوهر، همسایگان، و طبقات مختلف اجتماعی برجسته شود تا زندگی‌ها شیرین گردد و مشکلات نیز کاهش پیدا کند.

نماز عید سعید قربان همزمان با سراسر میهن اسلامی، در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری اقامه شد.

انتهای پیام/ش

نماز عید قربان در چهارمحال و بختیاری اقامه شد

برچسب ها: نماز ، عید سعید قربان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.