جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان، پرداخت وجوهات شرعی و انجام تکالیف شرعی را عاملی برای از بین بردن فقر در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلسه هماهنگی برنامه های هفته احیاء با حضور جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان، معاونان ستاد و مدیران دستگاه های مربوطه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان برگزار شد.

کهزاد سروستانی، جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان در این جلسه با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید گفت: اگر مسلمانان و جامعه اسلامی به مسائل و تکالیف شرعی و پرداخت وجوهات شرعی اقدام کنند فقر از بین می رود، لذا به موقع عمل نکردن باعث مشکلاتی در جامعه شده است.

از بین رفتن فقر در جامعه با پرداخت وجوهات شرعی

وی همچنین با اشاره به واجبات فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: ما شاهد بی تفاوتی بسیار جامعه نسبت به این واجبات الهی هستیم و کم تر به آن ها پرداخته شده و توجه می شود و گاها افراد دلسوزی که امر به معروف می کنند مورد حمایت جامعه قرار نمی گیرند.

سروستانی تصریح کرد: ما به دنبال اصلاح و خیرخواهی جامعه هستیم و بهترین فرصت ایام سوگواری امام حسین (ع) است که بتوانیم در این خصوص فرهنگ سازی کنیم و همه بویژه وعاظ و خطاب و سخنرانان وظیفه دارند فلسفه قیام امام حسین (ع) را تشریح کنند.

از بین رفتن فقر در جامعه با پرداخت وجوهات شرعی

ممبینی، معاون مردم به دولت و مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان با قرائت دستور جلسه برنامه های پیش بینی شده در طول هفته را مورد بررسی و خواستار اختصاص بخشی از خطبه های نماز جمعه از سوی ائمه محترم جمعه و جماعات در این خصوص شد.

در ادامه جلسه سایر اعضاء نقطه نظرات خود را پیرامون ساماندهی هیآت ها، تکایا، مساجد و حسینیه ها، بازار و برنامه های دستگاه های مختلف و غیره در هفته احیاء بیان کردند و تصمیماتی جهت اجراء اتخاذ گردید.

انتهای پیام/گ

پرداخت وجوهات شرعی عامل کاهش فقر در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.