نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت : خیرین پیش از هر کمکی ، وجوهات شرعی خود را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جلسه شورای زکات افزود: باید خیرین را به این موضوع مقید کرد تا پیش از کمک به نهاد یا سازمان، خمس و زکات خود را پرداخت کنند، چون مال بدون پرداخت خمس و زکات، مشکلات مختلف و بی برکتی را به همراه می‌آورد.

وی افزود: در دین اسلام اگر دکمه‌ای از لباس شخصی با مال زکات، خمس و مال غیر تهیه شده باشد، نماز او باطل است و اگر این امر مهم دینی عمل می‌شد، هیچگاه شاهد غارت بیت‌المال و زمین خواری از سوی برخی از مسئولان نبودیم.

امام جمعه قزوین گفت: همانطور که نماز را بدون پرداخت زکات نمی‌توان اقامه کرد، نماز و زکات را هم بدون ولایت نمی‌توان به درستی به جای آورد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با تاکید بر اهمیت جایگاه زکات و خمس در سیستم حکومتی و ولایی گفت: اگر مردم از اهمیت زکات، برکات پرداخت و از خطرات پرداخت نکردن آن آگاهی داشته باشند، عزم پرداخت زکات جدی‌تر می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر در جامعه عزم و جدیت در پرداخت زکات آن گونه که شایسته جامعه اسلامی است، وجود ندارد، متولیان این حوزه مقصرند و باید برای رسیدن به جایگاه واقعی خود، این موضوع را جدی‌تر بگیریم.

انتهای پیام/

 

جلسه شورای زکات استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.