رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل کمیته فرش در این استان خبر داد.

تشکیل کمیته فرش در گیلانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در دیدار با تولیدکنندگان فرش دستباف گیلانی گفت: کمیته فرش گیلان تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه موقعیت ارتباطی استان گیلان فرصت‌های بی نظیری برای توسعه صادرات فراهم می‌کند، افزود: اگر با این ظرفیت در صنایعی که در گیلان سابقه دارد سرمایه گذاری کنیم موفقیت ما دوچندان خواهد شد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گیلان اظهار داشت: این استان با دارا بودن بیش از ۱۳ هزار بافنده فرش دستباف ظرفیت بالایی برای برداشتن خیز‌های بلند در این صنعت دارد.

دلق پوش با تاکید بر اینکه تشکیل انجمن تولید کنندگان فرش برای حل سیستماتیک مشکلات ضروری است، گفت: رسیدن به اهداف سازمانی در زمینه افزایش صادرات فرش، بدون برنامه ریزی بلندمدت امکان پذیر نیست و این موضوع بیش از هر چیز نیاز به ایده پردازی‌های خلاقانه دارد.

وی به ظرفیت اشتغالزایی فرش دستباف اشاره و بیان کرد: نیروی کار روستا‌های ما می‌تواند در این زمینه فعال شود و ارزش افزوده برای اقتصاد کشور ایجاد کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل کمیته فرش برای حمایت از تولید کنندگان در این استان خبر داد و افزود: این کمیته ضمن احصای مشکلات از جمله بیمه فرشبافان، پیگیری و اقدام خواهد کرد.

دلق پوش تصریح کرد: کمیته فرش گیلان در کنار انجمن تولید کنندگان فرش، سبب خواهد شد که در تصمیم سازی‌ها همگرایی بیشتر باشد و مطالبات و مشکلات عمومی فرشبافان همزمان با اقدامات انجام شده، ثمربخش‌تر شود.

 

انتهای پیام/ع

تشکیل کمیته فرش گیلان با هدف حمایت از تولیدکنندگان فرش دستباف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.