مجموعه مستند «غوغای بی هیاهو» در برنامه این هفته خود، به یکی از متفاوت‌ترین مدرسه‌های کشور در جنوب اصفهان سر زده است.

روایتی کوتاه از مدرسه‌ای متفاوت در غوغای بی‌هیاهوبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجموعه مستند «غوغای بی هیاهو» در برنامه این هفته خود که پنجشنبه یک شهریور روانه آنتن می‌شود، به یکی از متفاوت‌ترین مدرسه‌های کشور در جنوب اصفهان و منطقه‌ای با نام پادنا سر زده است.

روایت این هفته غوغای بی هیاهو درباره معلمی است که مدرسه‌ای قدیمی از روستایی دورافتاده به نام دشت بال را انتخاب می‌کند.

"فرود نعمتی" با کمک دانش آموزانش مدرسه را به شیوه‌ای تازه می‌سازد. مدرسه‌ای که بچه‌ها دور هم می‌نشینند و خبری از نیمکت نیست. دانش آموز‌ها به هم درس می‌دهند و تکالیف شان را با هم توی مدرسه می‌نویسند. مدرسه‌ای که سِن تئاتر دارد و جایی برای یاد گرفتن زندگی ست. از سفالگری و پرورش گل و گیاه و قارچ، تا آموزش فنون زندگی کردن، از آموزش رایانه، تا آشپزی و مهارت‌های ارتباط اجتماعی را دانش آموزان در این مدرسه در کنار هم می‌آموزند. این مستند بخش بسیار کوچکی از این اتفاق بزرگ را به تصویر کشیده است.

وجه تمایز این مدرسه در زمان تعطیلی مدرسه است؛ دانش آموزان در همین روز‌های تعطیل هم سر کلاس درس و مدرسه هستند. این معجزه عشق و ایمان یک معلم در روستایی دور افتاده است.

روستای دشت بال، در منطقه پادنای علیا قرار دارد. این منطقه در ۱۴۰ کیلومتری شهرستان سمیرم و ۳۰۰ کیلومتری جنوب شهر اصفهان واقع شده است. این روستا بخشی از ایل قشقایی بزرگ است و زبان اهالی روستا، ترکی قشقایی ست. این منطقه به خاطر قرار گرفتن در دامنه کوه دنا، به پادنا معروف است و به همین دلیل معمولا آب و هوایی سرد دارد. این قسمت از مستند جدای از تصویر کردن شرح حال معلم و دانش آموزان، به معرفی فرهنگ و زندگی این بخش از کشورمان خواهد پرداخت.

مستند غوغای بی هیاهو، تمام مدارس کوچک ایران را به تصویر می‌کشد. این مستند به دور از پرگویی و با انتخاب تصاویری بکر از زندگی روستایی و بومی مناطق مختلف ایران، روایت‌هایی جذاب را برای بینندگان این برنامه تدارک دیده است.

این مستند کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی که با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و تهیه کنندگی مهدی بابایی تهیه شده و پنجشنبه یکم شهریور ساعت ۱۸:۱۵ و تکرار جمعه ۱۳:۳۰ در جدول پخش برنامه‌های شبکه دو سیما قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.