گلرو مفرد گفت: نظام نیازمند نوگرایی است و این نوگرایی به معنای بازتعریف سیاست‌ها و رفتارهای حاکمان و کارگذاران در مسیر تحقق تمدن اسلامی است.

حکومت نیازمند سیاست نوگرایی است/ ایران با توجه به بد عهدی آمریکا و اروپا هنوز دلبسته آن استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد رضا گلرو مفرد دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری با موضوع شفافیت و نوگرایی در حکومت که امروز در این اتحادیه برگزار شد، گفت: چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی از دو جهت دارای اهمیت است؛‌ اکنون انقلاب پس از 40 سال به بلوغ رسیده، حالا دیگر زمان ارائه کارنامه، عملکرد و قضاوت است. از طرف دیگر در دوره ای هستیم که هجوم دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن انقلاب اسلامی بیش از پیش آشکار شده است، به طوری که جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا به صراحت گفته است که ایران نباید به جشن چهل سالگی‌اش برسد.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل باید در این چهلمین سال انقلاب،‌ به یک جمع بندی و قضاوت کلی برسد؛ ما در حوزه‌های مختلف سیاسی، کشاورزی، بهداشت و درمان و ... پیشرفت‌هایی شگفت داشته‌ایم و خوشبختانه کارنامه نظام جمهوری اسلامی بیش از همیشه درخشیده است.

گلرو گفت: در جایگاه فعلی باید از خود بپرسیم آیا با تجارب فعلی، ادامه مسیرخواهیم داد، آیا با همین سیاست‌ها و الگوی حاکمان برای تحقق انقلاب تلاش خواهیم کرد و یا اینکه نیازمند طرحی نو هستیم؟

وی اضافه کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل معتقد است حکومت نیازمند نوگرایی است و این نوگرایی به معنای بازتعریف سیاست‌ها و رفتارهای حاکمان و کارگذاران در مسیر تحقق تمدن اسلامی است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه با اشاره به شعار سال گذشته اتحادیه، گفت: در سال جدید نوگرایی در کشور صورت جدی در دستور کار انجمن قرار گرفته و شعار امسال را نوگرایی در حکومت، جوان گرایی و شفافیت انتخاب کرده‌ایم.

گلرو اضافه کرد: مبارزه واقعی در فساد در گرو شفافیت است به طوری که ایجاد رقابت سالم، افزایش اعتماد عمومی به حکومت، کار آمدی بیشتر حاکمیت، اصلاح نظام مالیاتی و پرداخت یارانه‌ها و اداره صحیح منابع،‌  در صورت بروز شفافیت در کشور محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: قطعا شفافیت و نوگرایی در حکومت با مدیران پیر و محافظه کا به نتیجه نمی‌رسد و باید مسئله جوان گرایی سرلوحه مطالبات دانشجویی قرار گیرد.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اضافه کرد: در شرایط فعلی باید با یک بازخوانی بررسی کنیم که کشور در چه شرایطی و با چه عواملی به اینجا رسیده است که ارزش پولی ما کاهش پیدا کرده و روز به روز شاهد مشکلات اقتصادی در کشور هستیم.

گلرو بیان کرد: آقای ظریف در مصاحبه‌ای اعتراف کرده است که نگاهش به آمریکا اشتباه بوده است ، حالا سؤال ما از آقای ظریف این است که هزینه این اشتباه را از جیب چه کسانی باید پرداخت؟ آیا مردم باید جبران این اشتباه را پرداخت کنند؟ دولت باید به عنوان مقصر اصلی پاسخگوی ملت باشد و اگر به این مسئله پرداخته نشود، ما در آینده نیز شاهد چنین اشتباهاتی خواهیم بود.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اضافه کرد: نگاه دولت از سال 92 تاکنون به حل مشکلات نبوده و همه توان خود را روی مذاکرات گذاشته و با توجه به بدعهدی آمریکا هنوز که هنوزه به اروپا دل بسته‌ است.

گلرو گفت: از مسئولان می‌خواهیم با اعتماد به جوانان کشور و استفاده از ظرفیت آنها در کشور یک سیاست بومی را در کشور توسعه دهد

وی در ادامه با اشاره به اعتراضات برخی از افراد در حوزه‌های علمیه، گفت: برخی نباید برای دولت بهانه تراشی کنند؛ نقد و انتقاد شرایط دارد و ما با اینکه عده‌ای بخواهند با حرف‌ها و شعارهای خود ادبیات نقد را مختل کنند، مخالفیم؛ نقد حق همه است اما باید مراقب باشیم برای دولت که باید پاسخگو باشد، بهانه تراشی نکنیم.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه با اشاره به تلاش نمایندگان برای سوال از رئیس جمهور، گفت: اگر چه این اتفاق دیر رخ داده ولی باز هم اتفاق خوبی است البته برخی‌ها مانند معاون پارلمانی دولت، این مسئله را غیر قانونی می‌داند در صورتی که چنین مواضعی خنده دار است،‌ زیرا رئیس جمهور باید بعد از این همه مدت پاسخگو باشد.

گلرو تصریح کرد: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم سوالات مردم را از رئیس جمهور بپرسند و تا حل مشکل آن را پیگیری کنند.

وی یادآور شد: انتظار ما از دولت این است که تغییرات را شروع کند و برای تغییرات منتظر مجلس نباشد؛ اگر در دولت افرادی هستند که برنامه‌ای برای حل مشکلات ندارند، باید کنار روند و نیروهای جوان متخصص و انقلابی جایگزین شوند.

انتهای پیام/

نوگرایی نیاز جامعه امروز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار