مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت معنوی وزارت صنعت گفت: گچ سمنان با ۹ و نیم میلیون تن تولید ۸۰ درصد گچ ایران را تأمین می‌کند و می‌توانیم بگوییم که شش درصد تولید گچ جهان در سمنان تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید مهدی میر صالحی مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت معنوی وزارت صنعت گفت: چین با تولید ۴۵ میلیون تن در سال بیشترین تولید گچ را در جهان دارا است و ایران با تولید ۱۳ میلیون تن رتبه دوم قرار دارد. گچ سمنان با ۹ و نیم میلیون تن تولید ۸۰ درصد گچ ایران را تأمین می‌کند و می‌توانیم بگوییم که شش درصد تولید گچ جهان در سمنان تولید می‌شود.

وی در ادامه افزود: از مزیت‌های ثبت جهانی حفظ اصالت، جایگاه اقتصادی و تجاری محصولات ایران در بازارهای بین‌المللی است و  در نهایت مصرف‌کننده با ثبت جهانی این محصول و درج کد بین‌المللی می‌توانند مطمئن شوند که محصول اصلی را استفاده می‌کنند.

میرصالحی بابیان اینکه پسته دامغان در سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) ثبت جهانی شد، ابراز داشت: در دنیا دو کشور ایران و امریکا تأمین‌کننده پسته هستند و میزان تولید و تجارت جهانی پسته در جهان چیزی حدود سه هزار و ۷۰۰ تن به ارزش دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار است.

وی افزود: آمریکا با تولید ۱۳۰ هزار تن پسته به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار جایگاه اول و ایران با تولید ۱۱۴ هزار تن به ارزش ۹۷۰ میلیون دلار جایگاه بعدی را دارد و همچنین چین و هنگ‌کنگ در رده‌های بعدی جای گرفتند.

انتهای پیام / گ

پسته دامغان در سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) ثبت جهانی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار