مدیر سابق پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن گفت: براساس ضوابط طرح جامع مدیریت منظر فرهنگی بم، حدود ۹۰ درصد ارگ تاریخی مرمت و بازسازی شده و در وضعیت پایداری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،"افشین ابراهیمی"مدیر سابق پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن با بیان اینکه در حال حاضر کارگاه‌های مرمتی متعددی در ارگ تاریخی بم فعال هستند، گفت: با توجه به وسعت و عظمت این اثر ثبت جهانی کارگاه‌های مرمتی پس از بازسازی کامل آن نیز همچنان فعال خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه قسمت‌هایی از ارگ تاریخی بم که در اثر زلزله فرو ریخته، حفظ خواهد شد، افزود: بدون شک این حادثه بخشی از تاریخ این بنای ثبت جهانی است که باید برای نسل‌های بعدی ثبت و حفظ شود.

ابراهیمی در خصوص میزان پیشرفت فیزیکی مرمت ارگ تاریخی بم، تصریح کرد: اگر معیار را چهره ارگ در دوران قبل از زلزله بگیریم، حدود ۶۵ درصد پیشرفت مرمتی انجام شده، ولی اگر معیار را طرح جامع مدیریت منظر فرهنگی بگیریم حدود ۹۰ درصد پیشرفت در این حوزه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته مدیران، مسئولان و کارشناسان بسیاری در مرمت و بازسازی ارگ تاریخی بم نقش داشته اند، اظهار کرد: اگر همدلی و همکاری نبود نمی‌توانستیم به موفقیت‌های امروز در حوزه مرمت و بازسازی این اثر ثبت جهانی دست یابیم.

انتهای پیام/ی

پیشرفت 90درصدی مرمت ارگ بم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار