آسوشیتدپرس: دموکرات‌ها برای محدود کردن اقدامات خودسرانه ترامپ تلاش می‌کنند

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، دموکرات کنگره آمریکا طرحی را تنظیم کرده‌اند که بر اساس آن از اقدام خودسرانه رئیس‌جمهور جلوگیری خواهد شد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، سناتور‌های دموکرات آمریکایی در کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا اصلاحیه‌ای تنظیم کرده‌اند که بر اساس آن از اقدام خودسرانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در ابطال تاییدیه امنیتی مقامات آمریکایی جلوگیری خواهد شد.

این موضوع در حالی مطرح شده است که ترامپ هفته گذشته تاییدیه امنیتی جان برنان، رئیس سابق سازمان سیا، را ابطال و همچنین تهدید کرد این موضوع را در مورد منتقدانش و افرادی که در تحقیقات مداخلات ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا نقش داشتند نیز اجرا خواهد کرد.

بر اساس اصلاحیه‌ای که از سوی مارک وارنر، سناتور ایالت ویرجینیا، تنظیم شده است، استفاده از بودجه دولت در حذف تاییدیه‌های امنیتی ممنوع خواهد شد و این موضوع فقط از سوی رویه‌های فدرالی انجام‌پذیر می‌شود.

وارنر گفت: ترامپ از قدرتش برای ترساندن و ساکت کردن مخالفانش استفاده می‌کند و فرایندی را سیاسی می‌کند که در واقع غیرحزبی و غیرسیاسی است. در این میان بیش از ۲۵۰ مقام امنیت ملی آمریکا از ترامپ به دلیل اقدامش در ابطال تاییدیه امنیتی انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار