سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: کارشناسان بهداشت حرفه‌ای با حضور در واحد‌های کشاورزی ضمن ارائه خدمات بهداشت حرفه‌ای سلامت کشاورزان را پایش و ارزیابی می‌کنند.

خدمات بهداشت حرفه‌ای سلامت کشاورزان را پایش و ارزیابی می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد آخوندی عصر دوشنبه در اولین نشست کمیته بهداشت کشاورزی شهرستان دیّر اظهارداشت: برای ارائه بهینه خدمات بهداشت حرفه‌ای به کشاورزان، طرح بهداشت کشاورزی در شهرستان دیّر در حال اجرا است.

وی گفت: اجرای برنامه بهداشت کشاورزی، اقدامی موثر در راستای ارتقای سلامت کشاورزان و پیشگیری از بروز حوادث و بیماری‌های شغلی است که با ایجاد محیط‌های کار سالم و بهبود کیفیت و تولید محصولات کشاورزی سالم امکان پذیر است.

وی افزود: کارشناسان بهداشت حرفه‌ای مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت به طور منظم از واحد‌های کشاورزی، کارگاه‌ها و کارخانجات بازدید می‌کنند و ضمن ارایه خدمات بهداشت حرفه‌ای سلامت کشاورزان را پایش و ارزیابی می‌کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با اشاره به این که در این شهرستان کشاورزی بخش مهمی از اشتغال جامعه را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: برای دست یافتن به توسعه پایدار در بخش کشاورزی، باید به وضعیت بهداشتی کشاورزان توجه کافی شود تا همزمان با رشد کمی و کیفی کشاورزی، با رعایت استاندارد‌های بهداشت کشاورزی، سلامت تولیدکنندگان محصولات نیز در برابر مخاطرات محیط کار، حفظ شود.

وی افزود: سلامت کشاورزان و برنامه‌های مربوط به آن در حوزه بهداشت در دو مقوله سلامت کشاورزان و سلامت مواد غذایی به طور ویژه پیگیری می‌شود.

آخوندی به خطراتی که سلامت کشاورزان را تهدید می‌کند اشاره کرد و گفت: برای صیانت از کشاورزان در برابر مخاطرات محیط کار، اولین قدم شناخت مخاطرات، بیماری‌ها و عوارضی است که ممکن است سلامتی این قشر زحمتکش را به مخاطره اندازد.

وی اضافه کرد: مهمترین مخاطرات موجود در حوزه کشاورزی بیماری ریوی، مشکلات پوستی مانند التهاب پوست و سرطان پوست، سردرد، سرگیجه، التهاب چشم و علائم گوارشی ناشی از تماس با سموم و آفت کش‌ها، مشکلات اسکلتی – عضلانی در اثر تنش‌های ارگونومیک و بیماری‌های مشترک انسان با حیوان است.

انتهای پیام/م

سلامت کشاورزان شهرستان دیر پایش می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.