مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان از اولویت گسترش اشتغال در مناطق روستایی با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، محمدرضا متین پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در دیدار فرماندار با اصفهان گفت : امسال برای گسترش اشتغال در مناطق روستایی تمهیدات خوبی در بودجه کشور اندیشیده شده است و به شکل ویژه مبالغی از صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص‌یافته است که کمیته امداد اصفهان در کنار سایر نهادهای حمایتی و فعال در عرصه کار و اشتغال یکی از متولیان اجرای این طرح مهم در استان اصفهان است.

وی محل اجرای این طرح را، روستاها و شهرهای با جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر و تعهد کمیته امداد اصفهان در این خصوص را ایجاد سه هزار و ۷۱۲ شغل اعلام کرد و افزود: ۹۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به این منظور از محل منابع صندوق توسعه ملی در اختیار کمیته امداد اصفهان قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان بابیان اینکه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و همچنین سایر اقشار آسیب‌پذیر مشمول دریافت این تسهیلات در روستاها هستند، گفت: اولویت در این زمینه با افراد دارای مهارت و تخصص درزمینه شغل موردنظر و همچنین دارندگان مجوزها و مدارک لازم درزمینه فعالیت پیشنهادی است.

متین پور سقف تسهیلات در این طرح را به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در طرح‌های انفرادی از ۲۵ تا ۵۰ میلیون به مجری طرح وام تعلق می‌گیرد و در طرح‌های بزرگ و کارگاهی به ازای به‌کارگیری هر نفر ۵۰ میلیون تومان به تسهیلات اعطایی افزوده می‌شود.

وی بابیان اینکه توجه به رشد و توسعه روستاها یکی از عوامل بازدارنده فقر در شهرهاست، گفت: بیکاری در روستاها به مهاجرت گسترده به شهرها منجر می‌شود و باعث ایجاد حاشیه‌نشینی و افزایش خطر ابتلای خانوارها به آسیب‌های فقر است.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان با اشاره به بحران خشک‌سالی در استان و به‌ویژه مناطق شرقی اصفهان، گفت: در این شرایط بیشترین آسیب را کشاورزان روستایی می‌بینند که جلوگیری از گسترش فقر و ناهنجاری‌های اجتماعی، توجه بیش‌ازپیش سیاست‌گذاران به این مناطق را نیاز دارد.

متین پور در ادامه گفت: امسال برای گسترش اشتغال در مناطق روستایی تمهیدات خوبی در بودجه کشور اندیشیده شده است و به شکل ویژه مبالغی از صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص‌یافته است که کمیته امداد اصفهان در کنار سایر نهادهای حمایتی و فعال در عرصه کار و اشتغال یکی از متولیان اجرای این طرح مهم در استان اصفهان است.

احمد رضوانی، فرماندار شهر اصفهان در ادامه این دیدار با اشاره به گستردگی و تنوع جغرافیایی استان اصفهان، گفت: خدمات کمیته امداد اصفهان با توجه به این واقعیت، ارزنده و شایسته تقدیر است.

وی بابیان اینکه خشک‌سالی در شرق اصفهان یک معضل جدی ایجاد کرده است، گفت: در این شرایط نهادهای حمایتی و به‌ویژه کمیته امداد امام خمینی باید توجه ویژه‌ای به ساکنان این مناطق داشته باشند.

فرماندار اصفهان گذر موفقیت‌آمیز استان و شهر اصفهان از خشک‌سالی اخیر را نیازمند اهتمام همه مسئولان و توجه مردم مؤمن اصفهان دانست و گفت: سابقه تاریخی طولانی و پرافتخار مردم اصفهان گواه این است که در شرایط سخت‌تر از این نیز انسجام خود را حفظ کرده و با دستگیری از نیازمندان از آسیب دیدن آن‌ها در شرایطی این‌چنین جلوگیری کرده‌اند.

انتهای پیام/م

پرداخت بیش از ۹۲ میلیارد تومان وام اشتغال برای ایجاد سه هزار و ۷۱۲ شغل در مناطق روستایی اصفهان

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار