فرماندار ویژه تنکابن گفت: بهترین روش حل معضل دپوی زباله در این شهرستان تفکیک زباله از مبدا، که نیازمند فرهنگ سازی در خانواده‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، سید امیرحسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن در جلسه شورای اداری این شهرستان که در محل سایت زباله پرده سر برگزار شد، گفت: مشکل زباله تنکابن نه آمریکا و نه اسرائیل نقش داشته است و برای رفع این مشکل هم نیاز به آمریکا و اسرائیل نداریم بلکه باید خودمان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه پس از این جلسه در دل زباله انجام شد، مدیری به منزل و محل کارش برگشت و در رفتار خود تغییر ایجاد کرد مدیر است در غیر اینصورت یک فرد عادی محسوب می‌شود که فقط لباس مدیریت بر تن کرده است.

وی گفت: تنکابن ۲۵ هزار دانش آموز، ۱۰ هزار واحد صنفی، ۲۰۰ حوزه شورایی و دیگر تشکل‌ها را دارد که اگر اراده‌ای قوی شکل بگیرد قطعا میتوان با آموزش، جمعیت شهرستان را در الگوی تفکیک زباله فرهنگ سازی کرد.

فرماندار تنکابن با بیان اینکه در کنار نرمش گا‌ها نیاز به اخم و سختی وجود دارد گفت:: در رابطه با تفکیک زباله از مبدا باید رفتارمان تغییر کند و اگر تغییری در مدیران در راستای گسترش فرهنگ تفکیک زباله صورت نگیرد مجبورم جلسات را مداوم در محل دپوی زباله برگزار نمایم.

حسینی جو به سفر هفته گذشته استاندار مازندران و مدیران کل به شهرستان تنکابن اشاره کرد و با بیان اینکه در این سفر تصمیمات خوبی گرفته شد، افزود: ما بنا بر شخم زدن و ایراد گرفتن از گذشته را نداریم، اما موضوعاتی بدون دقت و برنامه ریزی و تصمیماتی آنی در مقطعی از زمان در تنکابن گرفته شد که هم اکنون شهرستان را با مشکل مواجه کرده است.

وی گفت: ۲۲۷ طرح نیمه کاره در تنکابن وجود داشت که در مدت اخیر برخی طرح ها به سرانجام رسید و در تلاشیم تا سال ۱۴۰۰ بخش زیادی این طرح ها را به پایان رسد.

فرماندار ویژه تنکابن با انتقاد از برخی جو سازی‌ها و استفاده ابزاری از رسانه‌ای به طرح محور تنکابن به الموت اشاره کرد و گفت:: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است و امکان انتقال اعتبار آن به طرحی دیگر به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

حسینی جو افزود: برخی عنوان کردند ۵۰ میلیارد تومان از اعتبار این طرح به استانی دیگر منتقل شد که اصلا صحت ندارد و اگر برخی بنای مخالفت دارند اینگونه اظهار نظر‌ها راهش نیست.

وی با بیان اینکه مدیریت شهرستان با قدرت از اعتبارات دفاع می‌کند و اجازه بازگشت اعتبارات ملی را نمی‌دهد، گفت:: بنای ما کار صادقانه و شفاف است اگرچه هر حرفی بزنیم باز هم عده‌ای بر طبل مخالفت میکوبند.

وی گفت: بیمارستان تنکابن در ۳ سال اخیر ۴۵ درصد نسبت به گذشته پیشرفت فیزیکی داشته است و در صددیم هرچه سریعتر این طرح را به سرانجام برسانیم.

حسینی جو گفت: در بحث تنظیم بازار باید فرهنگ سازی خرید در مواقع گرانی یا ارزانی بیشتر شود و از سوی دیگر ستاد تنظیم بازار شهرستان تنکابن با همراهی سپاه، نیروی انتظامی و اداره اطلاعات بازرسی‌ها را در دستور کارویژه خود قرار داده است و در برخورد با متخلفان هیچ کوتاهی نمیکن.

وی از پایان مطالعات سد ازارود و تصفیه خانه خبر داد و با بیان اینکه نباید به منابع آبی فعلی دلخوش بود، گفت:: هیچکس نباید در بحث‌های کشور تماشاچی باشد بلکه همه باید در توسعه نقش داشته باشند.

فرماندار تنکابن گفت::اگر در مقطعی یک جریان سیاسی در کشور به قدرت می‌رسد بقیه جریان‌ها نباید تماشاچی باشند بلکه آن‌ها ذخیره‌ای هستند که نوبت آن‌ها هم میرسد به همین دلیل باید از پیروزی یکدیگر خوشحال باشیم.

وی افزود: همه ما در کشور و شهرستان در یک کشتی نشسته ایم و نباید از ضربه خوردن هم شادمان شویم و اگر هرکسی در هرجایگاهی نقش خودش را به درستی ایفا کند به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.

فرماندار تنکابن در پایان با اشاره به اینکه برخی به دنبال سیاه نمایی و بزرگ نمایی هستند گفت:: مشکل مردم مشکل همه ماست و باید با درک درست از جامعه و مشکلات با تعهد و وفاداری در راستای رفع مشکلات مردم اقدام نماییم
انتهای پیام/آ


فرهنگ سازی الگوی تفکیک زباله در شهر ستان تنکابن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار