پسماند ۳ هزار و ۶۰۰ تنی روزانه مازندران با اجرای طرح‌های فراوری در حال تعیین تکلیف است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  اسلامی استاندار مازندران در همایش پاسداشت روز محیط بانان در ساری با بیان اینکه پسماند ۳ هزار و ۶۰۰ تنی روزانه استان با اجرای طرح‌های فراوری در حال تعیین تکلیف است گفت:: پسماند حدود هزار و ۴۰۰ تنی زباله نیز با اجرای چند طرح فراوری، تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای فرآوری هزار و ۲۰۰ تن زباله خانگی تا پایان امسال مذاکراتی با چند شرکت انجام شده است، افزود: برای هزار تن زباله خانگی موجود در مازندران، طرح راه اندازی ۱۰ واحد کمپوست پیش بینی و اعتبار مورد نیاز آن نیز تامین شده است.
اسلامی گفت:حداکثر در دو تا سه سال آینده با اجرای طرح‌های فرآوری، از دور ریز زباله‌های خانگی مازندران در محیط زیست جلوگیری می‌شود.

سرهنگ محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست نیز در این همایش از خرید ۵۵۰ دستگاه موتور سیکلت جدید و تحویل آن به محیط بانان تا اوایل مهر خبر داد.

وی افزود: سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات موتوری، البسه و جلیقه محیط بانان اختصاص داده شد که تاکنون ۵۰ درصد این امکانات تامین شد.

سرهنگ محبت خانی گفت: آمار برخورد با متخلفان محیط زیست به ویژه شکارچیان بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۵ درصد افزایش یافت.

ابراهیمی مدیرکل محیط زیست مازندران هم در این همایش به کمبود ۲۳ درصدی نیروی انسانی در این سازمان اشاره کرد و گفت: با این وجود، نیرو‌های این سازمان به ویژه محیط بانان با سخت کوشی کمبود‌ها را جبران می‌کنند.

مازندران با داشتن حدود ۵۲۰ هزار هکتار اراضی حفاظتی، حدود ۳۰۰ محیط بان دارد.

انتهای پیام/آ

تجلیل از محیط بانان مازندرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار