مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت:۷۴ گروه دامپزشکی استان بر ذبح شرعی و بهداشتی دام در روز عید قربان نظارت دارند.

آمادگی ۷۴ گروه دامپزشکی در عید قربانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری گفت:به مناسبت فرا رسیدن عید قربان ۷۴ اکیپ ثابت و سیار به همراه ۱۰۳ کارشناس شرعی و بهداشتی از سمت اداره کل دامپزشکی استان مأمور نظارت بر ذبح بهداشتی دام شدند.

وی افزود:وظیفه حاکمیتی شامل سلامت بهداشتی و سلامت دام است که در ۱۱ شهرستان فعالیت داریم.

اصغرزاده گفت:دو برنامه مدنظر در منطقه شهرنشینی و درمنطقه روستایی داریم که در منطقه شهری باید در کشتارگاه ذبح شوند و نظارت کافی انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود:در استان ۳۷ اکیپ ثابت ، ۳۷ اکیپ سیار ، ۳۰ دکتر دامپزشک و ۶۴ نفر بازرس بهداشتی وجود دارد.

وی اظهار کرد:برای روستاییان امکان ذبح در کشتارگاه نیست و دامی که برای ذبح آماده می شود باید از نظر بیماری های خاص و داشتن کنه معاینه لازم انجام شود و نظافت های فردی نیز برای ذبح لحاظ شود.

اصغرزاده بیان کرد:گوشتی که ذبح می شود باید به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود و بعد مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان تصریح کرد:دامپزشکی استان با کمک بنیاد مسکن جانمایی یخچال برای روستاهای دارای کشتارگاه با حداقل هزینه تعبیه کنند.

وی گفت:برای افراد قصاب که در کلاس های بهداشتی آموزشی می بینند شناسنامه بهداشتی صادر شده است.

اصغرزاده افزود:وظیفه دامپزشکی پایش و رصد وضعیت داخل و خارج کشور است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد:نگاه تولید باید به سمت محصولات و تولید استراتژیک چون شتر و شترمرغ که بهره وری ایجاد می کند برود.

اصغرزاده گفت:در برنامه امسال نگاه ویژه به مناطق محروم و از جمله خدمات درمانی رایگان ، ضدعفونی ، سم پاشی  و توزیع نهاده ها را در آنجا انجام خواهیم داد.

مدیرکل دامپزشکی افزود:دام ها مدت یک هفته تا ده روز پیش از ذبح باید معاینه شوند تا اجازه ذبح داده شود.

وی اظهار کرد:برای ذبح در کنار مصلی ها هماهنگی نشده است و ما اجازه ای نخواهیم داد.

علیزاده رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند نیز گفت:امسال میدان دام جدید در بیرجند در محور روستاهای شمس آباد و حسین آباد به بهره برداری رسید.

وی افزود:سال های گذشته عرضه دام در دو مکان کمربندی حدفاصل جاده شوشود_ شکراب و حاشیه بلوار شهید عبادی انجام می گرفته است.

علیزاده گفت:عرضه دام در این دو مکان غیر اصولی بوده و افراد عرضه کننده افراد ثابتی نبوده اند.

رییس شبکه دامپزشکی بیرجند افزود:برای همکاری افرادی که در حاشیه بلوار شهید عبادی بوده اند ۱۲ جلسه صورت گرفته است و تصمیم بر این شد که شنبه این میدان را تخلیه کنند.

وی اظهار کرد:بخش عظیم افراد مستقر در میدان دام از افراد مستقر در جاده شوشود بوده اند.

علیزاده بیان کرد:یک اکیپ جدید به نام اکیپ سیار کنترلی راه اندازی شده است تا افراد مستقر در حاشیه بلوار شهیدعبادی را به سمت میدان دام جدید هدایت کنند.

معراجی معاون توسعه منابع انسانی دامپزشکی خراسان جنوبی نیز گفت:در سال ۹۶ کلنگ زنی شبکه دامپزشکی زده شده است و پس از یک سال این شبکه آماده شده است.

وی افزود:اعتبارات بخش ساختمانی ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و اعتبارات بخش تجهیزات نیز ۷۵۰ میلیون ریال بوده است.

معراجی تصریح کرد:قرار است آزمایشگاه تخصصی PCR نیز در استان راه اندازی شود.

معاون توسعه منابع انسانی دامپزشکی خراسان جنوبی افزود:نرم افزار صیانت از امور شهری در استان به عنوان بهترین میز خدمت الکترونیکی شناخته شده است‌.

انتهای پیام/غ

نظارت ۷۴ اکیپ دامپزشکی در عید قربان

برچسب ها: دامپزشکی ، عید قربان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.