علی‌رغم تحریم‌های گسترده آمریکا و غرب علیه کره شمالی، این کشور با سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، زمینه پیشرفت را فراهم کرده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی اکسپرس در مطلبی به نقل از کی.سی.ان.ای خبرگزاری رسمی کره شمالی، به سرمایه گذاری‌های گسترده دولت پیونگ یانگ در سایه تحریم های گسترده آمریکا علیه این کشور در بخش های مختلف از جمله گردشگری پرداخت و نوشت: علی‌رغم تحریم‌های گسترده آمریکا و غرب علیه کره شمالی، این کشور با سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف، زمینه پیشرفت را فراهم کرده است.

افتتاح نخستین تفرجگاه ساحلی در کره شمالی

یکی از مهمترین بخش‌هایی که دولت کره شمالی سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در آن انجام داده، گردشگری است.

«وُنسان کالما» منطقه‌ای در سواحل شرقی کره شمالی است که به زودی به مهمترین قطب گردشگری این کشور تبدیل می شود. احداث ویلا، هتل، مراکز تفریحی و خرید و همچنین ارتقای مسیرهای مواصلاتی بخشی از اقدامات اولیه دولت کره شمالی در جهت ارتقای صنعت گردشگری است.

اخیرا تصاویری از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، حین بازدید از این سایت گردشگری منتشر شده است. خبرگزاری رسمی کره شمالی در خصوص بازدید او از این منطقه نوشت: وی دستورالعمل های فوق العاده‌ای در مورد ارتقای ساخت و سازهای ساحلی ارائه داد و ابراز امیدواری کرد منطقه ونسان به زودی به عنوان یکی از قطب های گردشگری مطرح آغاز به کار کند. رهبر کره شمالی همچنین از کاشت گونه های زیبای گیاهی جهت رشد و گسترش فضای سبز منطقه خبر داد.

کره شمالی پیشتر نیز با اجرای تورهای عجیبی همانند «تور کارگری»، اقداماتی در راستای ارتقای صنعت گردشگری انجام داده است. در تورهای کارگری، گردشگران می توانستند از سیاست ها و فرهنگ کشاورزی یک جامعه اطلاع پیدا کنند.

در حال حاضر، بخش عمده ای از تمرکز رهبر کره شمالی بر خودکفایی در عرصه های مختلف و کاهش وابستگی به خارج است. علاوه بر صنعت گردشگری، سرمایه گذاری در بخش تولید و کشاورزی از دیگر اولویت های دولت پیونگ یانگ است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار