عمران خان نخست‌وزیر منتخب پاکستان در یکی از سخنرانی‌های خود به تشییع جنازه امام خمینی(ره) و محمدرضا پهلوی شاه مخلوع اشاره و آن دو را با هم مقایسه می‌کند.

عمرانبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امام خمینی(ره) که انقلاب اسلامی ملت ایران را رهبری کرده، تمام عمر خود را وقف مبارزه با رژیم طاغوت و تلاش برای رفع مشکلات ملت ایران کرد. رهبر کبیر انقلاب اسلامی در هیچ زمانی از این دوران ده‌ها ساله‌ و پر فراز و نشیب، چیزی برای خود نخواست و همه چیز را برای ملت ایران می‌خواست. همین امر باعث شده که امام خمینی(ره) در دل همه ملت جای داشته باشد و مردم او را عاشقانه دوست داشته باشند. این علاقه‌ی ملت باعث شد که تشییع جنازه ایشان یکی از بزرگترین یا شاید بزرگترین تشییع جنازه در طول تاریخ شود.

هفته گذشته عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان در جریان انتخابات پارلمانی، احزاب مسلم لیگ و مردم را شکست داد و اکنون به عنوان نخست‌وزیر در حال تشکیل دولت ائتلافی در این کشور است. پیروزی عمران خان در انتخابات و ورود او به رأس صحنه سیاسی پاکستان با هدف ایجاد "پاکستان جدید" و "راه‌اندازی سیاست خارجی نوین منطقه‌ای و جهانی" توجه همه ناظران سیاسی جهان را به سمت این کشور معطوف کرده است.

عمران خان که الگوی خود را اقبال لاهوری شاعر-فیلسوف و علی شریعتی نویسنده-جامعه‌شناس ایرانی می‌داند، در یکی از سخنرانی‌های خود ساده‌زیستی امام خمینی(ره) را الگویی برای جوانان کشورش دانست. وی در این سخنرانی تأکید می‌کند که چون امام(ره) زندگی خود را وقف ملت ایران کرد و علیه شاه به پا خواست، مردم به او عشق می‌ورزند و به همین دلیل، تشییع جنازه رهبر کبیر انقلاب اسلامی با آن عظمت برگزار شد.

در ادامه ویدئوی این سخنرانی عمران خان را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار