مشاور حقوقی رئیس‌جمهور آمریکا، رئیس سابق سازمان سیا را شیادترین فرد در تاریخ آمریکا خطاب کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «رودی جولیانی»، مشاور حقوقی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (یکشنبه) از «جان برنان»، رئیس سابق سازمان سیا انتقاد کرد و او را یکی از «شیادترین» افراد در تاریخ آمریکا خواند.

جولیانی در گفتگو با شبکه فاکس نیوز گفت: «جان برنان یکی از شیادترین افراد در تاریخ  آمریکا محسوب می شود. اگر افراد بیشتری مثل برنان بودند، ترامپ این حق را داشت که مجوز امنیتی آنها را هم لغو کند. برنان او را به خیانت و پیمان شکنی متهم کرده است. او مدام می گوید که مدرکی ندارد که رئیس جمهور آمریکا جرمی مرتکب شده باشد؛ اما او را پیمان شکن خوانده است.»

پس از آنکه ترامپ هفته گذشته مجوز امنیتی دسترسی برنان به اطلاعات محرمانه کاخ سفید را لغو کرد، حملات لفظی این دو نفر به یکدیگر به شدت تشدید شد. برنان در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی س اعلام کرد: اینکه ترامپ از مجوز امنیتی یک مأمور سابق سیا برای گروکشی استفاده می کند، نشان‌دهنده سوء استفاده او از مقام ریاست جمهوری است.

ترامپ هم در حساب توییتر خود از برنان به عنوان «لکه ننگی برای کشور» یاد کرد و گفت که آمریکا شایسته افرادی بهتر از او بود.

برنان که رئیس سازمان سیا در دولت باراک اوباما بود، از جمله منتقدان سرسخت ترامپ به دلیل ارتباط او با روسیه است. تعدادی از مقامات سابق اطلاعاتی آمریکا با انتشار خبر احتمال لغو مجوز امنیتی شان اعلام کردند که ترامپ نباید برای انتقام از برنان، مجوز امنیتی دیگر مقامات را هم لغو کند. این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرد لغو مجوز امنیتی جان برنان اقدامی تلافی جویانه نبوده و به سبب «دروغگویی های» او انجام شده است.


انتهای پیام/

انتقاد جولیانی از جان برنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار