مدیر میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری کاشمر گفت: از ۳۰۲ هکتار بافت فرسوده شهر کاشمر ۶۰ هکتار آن بافت تاریخی است.

60 هکتار از شهر کاشمر بافت تاریخی استرضا یوسفی مدیر میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری کاشمر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ گفت  : کمیته ساماندهی زیرساخت میراث فرهنگی شهر کاشمر در قالب ستاد بازآفرینی با عضویت ۲۷ نفر فعالیت می‌کند.

 وی با اعلام اینکه در این کمیته پنج کمیته فنی‌تر، بار سنگین‌تری را به دوش دارد، اظهار کرد: در نقشه ستاد بازآفرینی ۶۰ هکتار از شهر کاشمر در بافت تاریخی قرار دارد.

یوسفی با تأکید بر این‏که با حفظ بافت‌های تاریخی به جذب گردشگر و هم‏چنین اقتصاد مردم کمک شایانی می‌شود، گفت: مطالعه بافت تاریخی کاشمر شروع شده و با این کار قسمتی از فعالیت‌های موازی با شهرداری برطرف می‌شود.
 
مدیر میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری کاشمربا تأکید بر این‏که باید از سازمان‌های مردم‌نهاد در این امر کمک بگیریم، تصریح کرد: تاکنون دو سازمان مردم‌نهاد در موضوع صنایع‌دستی و میراث فرهنگی فعالیت خود را در شهر آغاز کرده‌اند .

وی افزود: احداث پارک زائر در حسین‌آباد یکی از پیشنهاد‌های کمیته میراث فرهنگی است که به توانمندی محلات کمک می‌کند و تا حدودی نیاز به کمپینگ مسافر را از بین می‌برد و درآمد اقتصادی برای مردم محله دارد.
 
انتهای پیام // و.ت
 
 

حفظ بافت‌های تاریخی کاشمربرای جذب گردشگر

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار