رئیس حوزه هنری اصفهان از راه‌اندازی آموزش هنر کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی احمدی فر با اشاره به پشت سر گذاشتن 17 مردادماه اظهار کرد: اگر روز به‌خصوص برای یک حرفه یا شغل در نظر گرفته می‌شود به این معناست که به حقیقت به زاویه‌های مختلف آن حرفه پرداخته شود و صرفاً به مراسم تکریم و شفاهی ختم نشود.

وی بابیان مروری از تعریف حرفه خبرنگاری عنوان کرد: خبرنگار به‌صورت محققی است که با اتکا به استعدادها و کسب مهارت‌های لازم داشتن مسئولیت اجتماعی، وظیفه‌ی بدست‌آوردن اخبار و انتشار آن را بر عهده می‌گیرد.

رئیس حوزه هنری اصفهان با اشاره اهمیت وجود ویژگی‌ هوش و فراست در این حرفه مانند سایر شغل‌ها بیان کرد: خبرنگاران با متکی به چنین ویژگی‌هایی، اولویت‌بندی اخبار و یافتن زمان و مکان مناسب برای انتشار خبر را می‌یابند.

احمدی فر بابیان دو مورد از وظایف خبرنگار، اظهار کرد: تبدیل رویدادهای مختلف به خبر و تبدیل اتفاقات معمول به خبر به‌صورت هنرمندانه از وظایف خبرنگاران است.

وی با اشاره به اهمیت ویژه‌ی وظیفه دوم عنوان کرد: اتفاقات معمول می‌تواند به‌صورت خبر، در تغییر دیدگاه‌ها و اندیشه‌ها و اخلاقیات در جامعه مؤثر باشد.

رئیس حوزه هنری اصفهان با اشاره به توانایی خبرنگاران در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی عنوان کرد: یکی از وظایف ما که در حوزه فرهنگ فعالیت داریم، ترویج همین فرهنگ است.

احمدی فر بابیان اینکه تمایل و علاقه در زمینه‌های هنری باید از سنین کم ایجاد شود،بیان داشت: به‌زودی آموزش هنر کودک و نوجوانان در مجموعه‌های زیر نظر حوزه هنری و برای اولین بار در اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

وی بابیان اینکه چهار جلد کتاب در حوزه پایداری زیر نظر حوزه هنری به چاپ رسیده است،گفت: این چهار جلد کتاب در راستای اهداف حوزه هنری و با تلاش  چندساله مختلف افراد در این حوزه صورت گرفته است.

احمدی فر در مورد یک جلد از این کتاب‌ها عنوان کرد: کتاب دی-هشت، خاطرات کتاب محمدرضا رمضانیان،مسئول بخش مهندسی دوران جنگ است و دی 8 نام یک بلدوزر مورداستفاده در دوران جنگ 8 ساله است.

رئیس حوزه هنری داشتن نوآوری و ارزیابی کارها و نگاشته‌های گذشته را مدنظر قرار دهد، اظهار کرد: آسیب‌شناسی و عیب‌یابی از ملزومات کار خبر و خبرنگاری است.

وی با اشاره به اهمیت حفظ فرهنگ که میراث ناملموس و معنوی  ملت ما است، اظهار کرد: خبرنگاران در چهارچوب اختیارات و توانایی‌ها می‌توانند نقش خود را در ترویج مؤلفه‌های فرهنگی و مقابله بافرهنگ‌های تحمیلی و غرب‌زده داشته باشند.

انتهای پیام /س

نشست خبری رئییس حوزه هنری اصفهان

برچسب ها: مطبوعات ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.