معاون اجرایی امور استان‌های حوزه هنری کشور از برگزاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه «مهر سلامت » 23 تا 26 مهرماه در اصفهان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید مهدی سیدین نیا امروز در نشست خبری نخستین جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت در اصفهان در باره اکران فیلم‌های منتخب این جشنواره اظهار داشت: با توجه به توافق انجام شده با صدا و سیما برخی از این آثار قرار است از تلویزیون پخش شود وبر اساس توافق با مسئولان سینمایی ، برخی فیلم های جشنواره مهر سلامت نیز پیش از اکران فیلم‌های سینمایی در تمام سینماها به نمایش درمی آید.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار 15 مرداد امسال است، گفت: تا کنون بیش از 100 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

دبیرنخستین جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت ابراز داشت: این جشنواره دارای هیئت انتخاب و داوران متخصص در حوزه فیلم است اما فیلم‌های انتخابی از نگاه خیران نیز به شکل جداگانه داوری می‌شود.

وی با بیان اینکه از نظر علمی فیلم‌های کوتاه‌تر از ۴۵ دقیقه فیلم کوتاه محسوب می‌شود، بخش‌های این جشنواره را شامل فیلم مستند، داستانی و فیلمنامه اعلام کرد.

سیدین نیا با بیان اینکه جشنواره مهر سلامت دارای بخش دانش آموزی نیز هست، گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش این امکان فراهم شده است که جوانان با استفاده از دوربین‌های خانگی و تلفن همراه فیلم کوتاه تولید و برای جشنواره بفرستند.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه تداوم جشنواره‌ها بسیار مهم است، بیان داشت:برگزاری این جشنواره جزو اساسنامه مجمع خیران سلامت قرار گرفته است و بر این اساس در سال‌های آینده نیز تدوام خواهد داشت و بر این اساس سرمایه گذاری در زمینه حمایت از ساخت فیلم را برای سال‌های آینده مدنظر داریم.

همچنین در این نشست خبری مدیر عامل مجمع خیران سلامت استان اصفهان گفت: این جشنواره با هدف بهره گیری از هنر هفتم در راستای ترویج کارهای خیر ، ایجاد حس مسئولیت در جامعه و تبیین نقش خیران و دستاوردهای خیریه ها در حوزه سلامت برگزار می شود.

سید حسین رضا زاده با اشاره به تاثیر بهره گیری از هنر سینما در عرصه سلامت ونقش مهم فرهنگ سازی در پیشگیری و بهداشت و درمان بهتر ،افزود: این رویداد هنری با محوریت مجمع خیران سلامت و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ، استانداری، معاونت فرهنگی و هنری شهرداری، حوزه هنری تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، خیریه های بخش سلامت، دانشگاه علمی کاربردی هنر و دانشگاه سپهر اصفهان برگزار می شود.

 

انتهای پیام/م

 

نشست خبری نخستین جشنواره فیلم مهر سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.