مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اختصاص مشوق ۵۰ درصدی به سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحد‌های تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی خرامه خبر داد.

اعطای مشوق ۵۰ درصدی به سرمایه گذاران شهرک صنعتی خرامه/ بهره برداری از کارخانه تولید قیر بزودیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس پس از بازدید از شهرک صنعتی خرامه، با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی خرامه، گفت: مشوق‌های مناسبی از جمله معافیت‌های مالیاتی، تخفیف در واگذاری زمین، پرداخت اقساطی هزینه حق انتفاع در ۴۸ ماه و کاهش درصد سهم نقدی پرداخت حق انتفاع به میزان ۵ درصد از کل مبلغ، اعمال می‌شود تا انگیزه‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاران در بخش صنعت ایجاد شود.

وی افزود: طرح‌های متعددی درزمینه توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی، از محل اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی فارس انجام و بستر‌های لازم در بخش زیرساختی برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم شده است.

فتوحی از مهم‌ترین این طرح‌ها را اجرای شبکه داخلی گاز در این شهرک صنعتی و اتصال به شبکه سراسری اعلام کرد.

وی در ادامه بر تکمیل شبکه روشنایی و رفع مشکل مخابراتی این شهرک صنعتی تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به راه اندازی برخی واحد‌های صنعتی در این شهرک صنعتی درآینده‌ای نزدیک گفت: کارخانه تولید قیر در این شهرک صنعتی که راه اندازی آزمایشی نیز شده، بزودی به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو) برای ایجاد طرح بزرگ صنعتی تولید کاغذ از کربنات کلسیم در این شهرک صنعتی، گفت: مجوز سرمایه گذاری این طرح توسط هیات دولت و با سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران صادر شده است.

فتوحی هدف از اجرای این طرح راتوسعه سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد اشتغال اعلام کرد و گفت: این طرح که با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ هزار تُن کاغذ از کربنات کلسیم اجرا خواهد شد، دارای اثرات زیست محیطی مثبت بوده و باعث جلوگیری از قطع بی­رویه درختان می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین تأمین کلیه مواد اولیه مورد نیاز این طرح از نقاط مختلف داخل کشور امکان پذیر است.

شهرک صنعتی خرامه ۹۷ هکتار مساحت دارد و تاکنون ۲۰ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد شده است.
انتهای پیام/ر

ایجاد طرح بزرگ صنعتی تولید کاغذ از کربنات کلسیم

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.