بارگاه ملائک‏‌نشین رضوی در روز شهادت امام باقر (ع) مملو از حضور زائران بی‏‌شماری است که سیاه پوش مصیبت شهادت امام باقر (ع) هستند و برای عرض تسلیت به محضر مبارک امام هشتم (ع) به حرم رضوی مشرف می شوند.

زائران حرم مطهررضوی سوگوار شهادت امام باقر (ع)به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ همزمان با روز شهادت امام باقر (ع)، ده‏‌ها هزار نفر از ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از نقاط مختلف ایران اسلامی برای عرض تسلیت شهادت حضرت باقر العلوم (ع) به حرم مطهر رضوی مشرف شده‌‏اند.

در روز شهادت امام باقر (ع)، حرم مطهر رضوی در مصیبت جد بزرگوار حضرت رضا (ع) سیاه‌پوش شده و بار دیگر دل شیعیان با ذکر مصائب مظلومیت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) داغدار است.

صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی در این روز حال و هوای ویژه‌ای دارد، پرچم سیاه به نشانه عزا بر فراز گنبد منور رضوی به اهتزاز درآمده و پوشش ضریح مطهر هم سیاه پوش است.

به همین مناسبت  ویژه برنامه‌ای برای عموم عزاداران با مرکزیت صحن جامع رضوی با مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) و با حضور هزاران سوگوار و عزادار در حال برگزاری است.
 

امام باقر (ع) در دوران حیاتشان در تبیین معارف دینی زحمات زیادی کشیدند


حجت الاسلام والمسلمین سیدآبادی استاد حوزه علمیه دیشب در مراسم شب شهادت این امام همام  با اشاره به اینکه شب هفتم ذی الحجه به روایت مشهور مصادف با شب شهادت امام باقر (ع) است با اشاره به اینکه تفقه در دین به معنای فهم عمیق و تفصیلی و اجتهادی نسبت به همه معارف دینی است، گفت: منظور از دین همه معارف اسلامی اعم از اعتقادات و اخلاقیات و احکام عملی است و نه فقط خصوص احکام فقهی که فق‌ها از آن بحث می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فهم صحیح دین زمینه‎ساز رسیدن انسان به سعادت و کمال است، تصریح کرد: امام باقر (ع) در دوران حیات مبارک‎شان شاگردان زیادی تربیت کرده و در تبیین معارف دینی زحمات زیادی کشیدند تا شیعیان دچار انحراف و در دینمداری متزلزل نشوند.

 استاد حوزه علمیه  تاکید کرد: انسان در گرو معرفت دینی به بصیرت می‏رسد، اگر در تاریخ می‏‌بینیم برخی از افراد منحرف شدند و با خودشان یک جامعه را هم منحرف کرده‎اند به خاطر این است که دین را به صورت کامل نشناخته‌‏اند، لذا امام باقر (ع) در طول حیات خویش پیوسته با برپایی کرسی درس، معارف دینی را بدون هرگونه انحراف و کجی بیان می‎کردند و به‎شبهات پاسخ مستدل می‎دادند.

حجت الاسلام سیدآبادی با بیان اینکه انسان با بصیرت می‎تواند در مسیر حق گام بردارد، گفت: معرفت دینی به انسان کمک می‎کند تا دنیا را بهتر بشناسد و از فرصت و نعماتی که خدای متعال در این دنیا به او داده به صورت احسن بهرمند شود و با بصیرت کامل عمر خویش را در راه عبودیت هزینه کند.

گفتنی است، بعد از برنامه سخنرانی، میثم مطیعی در مصیبت حضرت باقرالعلوم (ع) به روضه خوانی و سینه زنی پرداخت.
 
انتهای پیام//ا.س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.