رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهاقان گفت: در هفته نکوداشت شهرستان دهاقان از 44 جلد کتب مؤلفان دهاقانی رونمایی می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید طبیبیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهاقان در همایش اسرار 2 به مناسبت هفته نکوداشت شهرستان دهاقان، اظهار کرد: هفته نکوداشت شهرستان دهاقان روزی است که شهرستان دهاقان از بخش به شهرستان ارتقا یافته است و یک روز تاریخی و سرنوشت‌ساز برای شهرستان دهاقان تلقی می‌شود.

وی افزود: در این هفته برنامه‌های متنوع و مختلفی در همه زمینه‌ها از جمله فرهنگی، اجتماعی، هنری و جنگ شادی برای مردم برگزار می‌شود و حدود 20 برنامه در حال پوشش روزهای این هفته مبارک است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهاقان از رونمایی از 44 جلد از کتب مؤلفان دهاقانی خبر داد و اذعان کرد: ارتقای دهاقان از بخش به شهرستان یک اتفاق تاریخی برای شهرستان دهاقان به شمار می‌رود و این شهرستان از هنرمندان، نویسندگان و فرهیختگان شایسته‌ای برخوردار است.

وی توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی را وظیفه اداره ارشاد دانست و بیان کرد: امروز ما میزبان مؤلفان موفق دهاقانی هستیم و یکی از وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی است زیرا مدت زمان کتابخوانی در کشور ما به ثانیه تبدیل شده است.

طبیبیان کتابخوانی را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و عنوان کرد: روی آوردن به کتاب و کتابخوانی امری ضروری و لازم است که کمبود آن در جامعه به چشم می‌خورد و نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

وی اعلام کرد: همه ما وظیفه داریم به این مقوله کتابخوانی توجه کرده و در این راستا تلاش کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهاقان تصریح کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری چنین محافلی جهت تشویق و ترویج نویسندگان گام برداشته می‌شود، امروز نیز با رونمایی از 44 جلد کتاب در شهرستان دهاقان به اهمیت و ضرورت این امر می‌پردازیم.

وی در ادامه گفت: بیمه مؤلفان دهاقانی در حال پیگیری است و سعی بر به انجام رساندن آن داریم، بیمه مؤلفان برخی مراحل را پشت سر گذاشته و تا یک ماه آینده این اتفاق عملی می‌شود.

طبیبیان در پایان با بیان این‌که روستای پوده دهاقان به عنوان روستای دوست‌دار کتاب برگزیده شده است، عنوان کرد: هم‌چنین در سال 96 روستای پوده دهاقان به عنوان روستای دوستدار کتاب برگزیده شد و به نمایشگاه تهران راه یافت، وزیر ارشاد هم از غرفه این روستا بازدید کرد، البته هم‌چنان در حال رشد و پویایی این کتابخانه هستند.

 

انتهای پیام/م

برگزاری همایش اسرار 2 در دهاقان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.