رئیس‌جمهور آمریکا از مقامات مخالف خود خواست به جای تمرکز بر روسیه، چین را در مرکز توجه خود قرار دهند.

حمایت ترامپ از روسیه: اندکی هم به چین توجه کنیدبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته به همه کسانی که تنها بر سیاست روسیه تمرکز کرده‌اند توصیه کرد اندکی از این توجه را به چین معطوف کنند. رئیس جمهور آمریکا گفت واشنگتن قادر خواهد بود زبان مشترک را برای (گفتگو) با همه افراد پیدا کند.

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: تمامی احمق‌های که کل تمرکز خود را بر روی روسیه قرار داده‌اند باید مسیر تمرکز خود را به سمت دیگری ببرند و آن تمرکز بر چین است. اما در نهایت اگر ما هوشمند، سخت و به خوبی آماده باشیم، خواهیم توانست با هر کسی کنار بیایم.

او اولین نشست رسمی خود با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود  را در 16 جولای در هلسینکی فنلاند برگزار کرد. موضوع مداخله ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا از موضوعات مورد بحث میان پوتین و ترامپ در فنلاند بود.

مقامات آمریکا بارها روسیه را متهم به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور کرده‌اند. یک تیم بازرسی ویژه‌ به سرپرستی رابرت مولر مسئولیت بررسی تبانی ادعایی میان مسکو و کمپین انتخاباتی ترامپ را برعهده دارد. رئیس‌جمهور آمریکا بارها از تحقیقات بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات با عنوان تعقیب توهمات یاد کرده است.

در عین حال جلب توجه همگان به سمت چین از سوی رئیس جمهور آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌های تجاری میان دو کشور طی ماه‌های اخیر به اوج خود رسیده است. اختلافات تجاری میان پکن و واشنگتن زمانی آغاز شد که رئیس جمهور آمریکا اقدام به وضع تعرفه بر واردات آلومینیوم و فولاد کرد و صادرات به شرکت مخابراتی «زد تی ایی» را ممنوع اعلام کرد. به دنبال بالاگرفتن تنش‌ها میان دو کشور طرفین اقدام به وضع میلیاردها دلار تعرفه بر واردات همدیگر کردند. هفته پیش دفتر نمایندگی تجاری آمریکا اعلام کرد تعرفه‌های جدید بر 16 میلیارد دلار از کالا ساخت چین را نهایی کرده است. اداره حفاظت مرزی و گمرکی آمریکا اعمال این تعرفه‌ها را از 23 اوت آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار