یکی از کارشناسان علوم سیاسی ترکیه اعلام کرد آمریکا با بی‌اعتنایی به قوانین بین‌المللی ممکن است بحران در ترکیه را تشدید کند.

آمریکا هیزمی برای شعله‌ور شدن آتش بحران در ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از کارشناسان علوم سیاسی ترکیه اعلام کرد آمریکا با بی اعتنایی به قوانین بین‌المللی ممکن است بحران در ترکیه را هر چه بیشتر تشدید کند.

طلحه کوسه از اساتید دانشگاهی و رئیس دانشکده روابط بین الملل و علوم سیاسی دانشگاه هالدون استانبول ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک در پاسخ به این که آیا وضع بدتری در انتظار اقتصاد ترکیه است؟ گفت: «بحران اصلی اقتصاد ترکیه به دو مشکل بزرگ محدود می شود. بخش خصوصی بدهی های دلاری داشت اما انتظار آن را داشتیم و می شد آن را ساده تر مدیریت کرد و این که اظهارات ترامپ، توئیت ها و واکنش ها موجب تشدید بحران شد و دولت ترکیه این فرصت را نداشت تا به موقع به این مسئله رسیدگی کند.»

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا این مسئله موقعیت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟ گفت: «گمان نمی کنم. مردم ترکیه این مسئله را به عنوان نشانه آشکاری از مجازات جمعی مردم ترکیه در نظر می‌گیرند. این بحران تنها اردوغان را هدف قرار نداده بلکه کل مردم ترکیه را نشانه گرفته است چرا که پول رایج کشور، کل مردم ترکیه را تحت تاثیر قرار می دهد. محدودیت های تجاری در واقع مجازات جمعی مردم ترکیه است و آنها از این مشکلات اقتصادی لطمه می بینند اما باز هم از اردوغان حمایت می کنند.»

این کارشناس علوم سیاسی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ما می توانیم شاهد حضور و کمک متحدان ترکیه در صورت اعمال تحریم های بیشتر علیه این کشور باشیم؟ گفت: «این طرف آمریکایی است که در حال تشدید اوضاع است و همچنین آسیب رسانی به دولت های اروپایی را آغاز کرده است. قطعا این بخشی از جنگ تجاری است. دولت آمریکا تلاش کرده است تا با توسل به ابزار دروغ و جنگ های تجاری به اهداف خود دست یابد. من فکر می کنم اروپایی ها نیز از این وضع آشفته شدند و آنها نیز سرمایه گذاری در ترکیه دارند. اعمال این تحریم ها نه تنها برای اروپا بلکه برای چین و دیگر کشورهای جهان نیز جای نگرانی دارد.»

انتهای پیام/

آمریکا علت ایجاد بحران اقتصادی در ترکیه

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار