مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: برای اولین بار در استان کرمان وبه صورت پایلوت سیستم آبیاری کم فشار در ۵۲ هکتار نخلستان در ریگان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،رسول بخش بامری مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: طرح آبیاری کم فشار به صورت پایلوت در یکی از نخلستان‌های شهرستان اجرا شد که این طرح با موفقیت همراه بود.

وی بیان داشت: در اجرای این طرح ۴۳۰ میلیون تومان هزینه شده است که ۲۴۰ میلیون تومان از این تسهیلات به صورت بلا عوض می‌باشند.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان عنوان کرد: با اجرای این طرح از هدر رفت ۲۵ درصدی آب در بافت شنی منطقه جلوگیری خواهد شد.

بامری با اشاره به اینکه شهرستان ریگان دارای بافت شنی وگرمای بالای ۵۰ درجه می‌باشد تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها در شهرستان از ضروریت‌ها است.

وی بیان داشت: برای اجرای هر هکتار از این نخلستان ها‌ی این شهرستان در قالب اجرای آبیاری کم فشار ۳۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان عنوان کرد :برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری در شهرستان ریگان ۸۵ درصد تسهیلات به صورت بلاعوض ومابقی آورده کشاورز است.

بامری عنوان کرد: تا کنون در شهرستان ریگان ۴۰۰ کیلومتر لوله گذاری از محل موتور پمپ‌های کشاورزی تا محل مزارع انجام شده است که از هدر رفت ۶۰ درصدی آب در بافت شنی منطقه جلوگبری خواهد شد.

وی از کشاورزان خواست با مراجعه به جهاد کشاورزی نسبت به اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در باغات ومزارع خود اقدام کنند

ریگان تا مرکز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ی

اجرای طرح های نوین آبیاری در ریگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.