مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر 222 هزار نفر از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

کریم یاوری، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: بیمه کارگران و کارکنان از مهمترین موارد بوده که کارآفرینان و کارفرمایان تمامی واحدهای صنعتی، تولیدی، کشاورزی، خدمات و صنفی باید نسبت به این امر توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 222 هزار نفر از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، گفت: بیمه بیکاری نوعی حمایت اجتماعی برای کارگران و افرادی بوده که بنابر شرایطی شغل خود را از دست داده‌اند و برای بهره‌مندی از این مقرری باید کارگران تا 30 روز پس از بیکاری این موضوع را به ادارات تعاون و کار گزارش داده و آمادگی خود را برای ورود به شغل‌های مشابه شغل قبلی اعلام کنند.

یاوری اشتغال مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را از مهمترین اولویت‌ها برشمرد و بیان کرد: در همین راستا در سال گذشته 16 هزار نفر از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری توانسته‌اند وارد بازار کار و اشتغال شوند و  30 هزار مقرری‌بگیر نیز برای مهارت‌‌آموزی و آمادگی برای ورود به بازار کار به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شدند.

وی تصریح کرد: مقرری‌بگیرانی که برای آموزش به فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مکلف است تا نسبت به آموزش این افراد در رشته‌های فنی و تخصصی اقدام کند تا پس از فراگیری این آموزش‌ها زمینه برای اشتغال آنها فراهم شود.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی، رصد و پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی را از مهمترین اولویت‌های وزارت تعاون و نیز کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها و کارگره ملی دانست و اظهار کرد: انتظار می‌رود هرگونه واگذاری امور و تصدی‌های غیرحاکمیتی به بخش خصوصی در چارچوب قانونی انجام شود تا مشکلی در این حوزه پیش نیاید.

انتهای پیام/ ع

اشتغال مقرری‌بگیران بیمه بیکاری از مهمترین اولویت‌ دولت است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.