وزیر خارجه چین در تماس تلفنی با ظریف ضمن تأکید بر اهمیت همکاری‌های پکن-تهران از تمایل کشورش برای افزایش این همکاری‌ها خبر داد.

وانگ یی: چین به گسترش همکاری‌ها با ایران ادامه خواهد دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین‌هوآ، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، طی یک تماس تلفنی با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی‌اش، ضمن تأکید بر اهمیت همکاری‌های پکن-تهران از تمایل کشورش برای افزایش این همکاری‌ها خبر داد.

وانگ یی در این تماس تلفنی اظهار کرد چین برای روابط خود با ایران ارزش قائل است و آمادگی دارد که همکاری‌های دوجانبه سودمند را با در نظر گرفتن موقعیت کنونی، افزایش دهد.

وزیر امور خارجه چین همچنین افزود توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+4 -موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک- دستاوردی مهم در عرصه چندجانبه‌گرایی محسوب می‌شود و تأمین‌کننده منافع جامعه بین‌الملل است. وانگ یی در ادامه تصریح کرد پایبندی به این توافق همچنین در راستای حفظ منافع اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

وانگ یی همچنین در این گفتگوی تلفنی با ظریف، گفت: «ما به طور علنی مخالفت خود را با  وضع تحریم‌های یکجانبه و توسعه دامنه اقدامات حوزه‌ قضایی کشورها به خارج از مرزهایشان اعلام کرده‌ایم».

ظریف نیز در این تماس تلفنی، ضمن تشریح آخرین تحولات مربوط به برجام، افزود ایران برای نقش سازنده‌ چین در پایبندی به این توافق ارزش قائل است.

انتهای پیام/

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و چین درباره برجام

برچسب ها: چین ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار