معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: اجرای برنامه کنترل عفونت برای نخستین بار از امروز در مراکز خدمات بهداشتی درمانی زیر پوشش این دانشگاه آغاز شد.

کنترل عفونت در مراکز بهداشتی سیستان و بلوچستان آغاز شدبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت اجرای برنامه کنترل عفونت برای نخستین بار از امروز در مراکز خدمات بهداشتی درمانی زیر پوشش این دانشگاه در سیستان وبلوچستان آغاز شد.

طباطبایی افزود:این برنامه در گذشته تنها در بیمارستان‌ها سطح استان انجام می‌شد که از این پس در مراکز بهداشتی و درمانی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: با اجرای این برنامه همه ابعاد کنترل عفونت به کادر بهداشتی درمانی شامل ماما، پرستار، نیرو‌های خدماتی و همه افرادی که ارتباط مستقیم با بیماران دارند آموزش داده می‌شود و به طور دوره‌ای اقدامات آنان در زمینه کنترل عفونت مورد ارزیابی تیم‌های ناظر قرار خواهد گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که احتمال بروز عفونت در ۱۰ درصد از افرادی که خدمات سلامت را دریافت می‌کنند وجود دارد مهارت، آموزش و طراحی مداخلات پیشگیرانه لازمه کنترل عفونت‌ها در مراکز بهداشتی و درمانی است.

انتهای پیام/ع

آغاز کنترل بیماری های  عفونی در سیستان و بلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار