جلسه آموزشی توجیهی فعالان صنعت طیور استان کرمانشاه به همت سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان در آمفی تئاتر سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه در جلسه آموزشی توجیهی فعالان صنعت طیور استان کرمانشاه معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل دامپزشکی استان و حدود 80 نفر از فعالان صنعت طیور استان حضور داشتند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: این جلسه به مدت سه ساعت و با هدف توجیه و آموزش به فعالان صنعت طیور در ارتباط با مدیریت بیماری ها برگزار شد.

دکتر علیرضا حیدری افزود: در این جلسه صاحبان مرغداری ها، کشتارگاه ها و صنایع وابسته به طیور با بیماری های مربوط به طیور از جمله آنفولانزای فوق حاد پرندگان آشنا شدند.

وی یکی دیگر از سرفصل های این جلسه آموزشی توجیهی را تشریح موضوع امنیت زیستی عنوان کرد و گفت: امنیت زیستی یعنی تمام اقداماتی که یک مرغدار برای جلوگیری از ورود عوامل بیماری به مرغداری و یا خروج این عوامل از مرغداری انجام می دهد؛ اطلاق می شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه گفت: هدف امنیت زیستی جلوگیری از کاهش تلفات و تولید بیشتر و پایدارتر است.

دکتر حیدری افزود: اکنون 5کشتارگاه صنعتی طیور در استان کرمانشاه فعال است و سالانه نیز 22میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام می شود.

وی افزود : در استان کرمانشاه 700 واحد مرغداری گوشتی صنعتی، 24 واحد مرغداری تخمگذار، 13 واحد پرورش بوقلمون صنعتی، 9 واحد مرغ مادر گوشتی و چهار واحد جوجه کشی، 2 واحد مرکز پرندگان زینتی و پنج واحد پرورش شتر مرغ وجود دارد و سالانه در این استان 63 هزار و 800 تن گوشت طیور و 11هزار و 100 تن تخم مرغ تولید می شود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

کرمانشاه 700 واحد مرغداری گوشتی صنعتی دارد

 

 



برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.