رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی از برگزاری دوره آموزشی امداد و نجات در کوهستان برای محیط بانان شمال استان در منطقه حفاظت شده مراکان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،جبرئیل قلی پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی گفت: دوره آموزشی تئوری و عملی امداد و نجات در کوهستان برای محیط بانان شمال استان ، پارک ملی دریاچه ارومیه و یگان حفاظت محیط زیست اداره کل در منطقه حفاظت شده مراکان برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی افزود: در این دوره محیط بانان با نحوه امدادرسانی و آموزش کمک های اولیه مصدومان ناشی از حوادث طبیعی آشنا شدند.

وی افزود: در این دوره آموزشی وظایف امدادگران، انواع شکستگی ها، زخم ها، نحوه پانسمان ، بانداژ، حمل و نقل مصدومان در کوه ، راه های رسیدگی به مصدوم کوهستان تدریس شد.

قلی پور گفت: محیط بانان همچنین با انواع آموزش ها منجمله کلیات امداد و نجات در ارتفاع،تثبیت و انتقال مصدوم از کوهستان، آموزش انواع گره ها، نحوه صعود و فرود وحمایت آشنا شدند.

قلی پورگفت: با توجه به دستور العمل کاری محیط بانان که به صورت شبانه روزی در محیط های طبیعی منجمله مناطق کوهستنانی در حال خدمت و حراست از این عرصه ها هستند در صورت بروز حادثه، دسترسی به امکانات پزشکی و امدادی بسیار مشکل بوده لذا برگزاری این دوره هااز اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی ضمن قدردانی از عوامل اجرایی برگزار کننده دوره امداد ونجات در کوهستان افزود: این دوره آموزشی توسط اداره آموزش ومشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست استان و با همکاری جمعیت هلال احمر استان و شهرستان خوی ، یگان حفاظت محیط زیست استان و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خوی برگزار شد.

انتهای پیام/ع

برگزاری دوره ی آموزشی برای محیط بانان

 

 

 

 

انتهای پیام/ع

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.