مدیر کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما گفت: یکی از نیاز‌های فعلی کشور نیرو‌های رسانه‌ای خبره هستند و باید کوششی جدی در این راستا و برای تقویت بدنه رسانه‌ای کشور انجام شود.

روحانیون و طلاب نقش موثری در کنترل فضای فرهنگی و اجتماعی کشور دارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمدحسین رنجبران مدیر کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما در هشتمین نشست دوره آموزشی مهارتی سواد رسانه ­ای "خط انقلاب" با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: پازل دشمن پهن است و ما باید با زیرکی و دانش لازم حرکات مان را تنظیم کنیم.

وی با اشاره به اینکه مصاحبه و گفتگو، مهمترین اساس تهیه خبر و آگاهی بخشی رسانه‌ای است، تصریح کرد:کسی که گام در وادی خبر و خبرنویسی می‌گذارد باید مهارت لازم در زمینه گفتگو را داشته باشد و با آگاهی کامل از حقوق خود و حقوق فردی که با آن مصاحبه می‌کند، وظیفه اش که همان شفاف سازی و آگاه کردن مردم از اوضاع و پیرامون خود است را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

مدیر کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما گفتگو را ابزار اولیه خبرنگاری نامید و بیست و یک مورد از مهم‌ترین اصول مصاحبه و گفتگو را تشریح کرد.

رنجبران افزود: متاسفانه در حال حاضر و با توجه به فضای موجود و جنگ رسانه‌ای که در آن قرار داریم، به مقدار و میزان لازم، نیرو‌های آموزش دیده نداریم و هرچقدر بتوانیم به گسترش این فضا کمک کنیم، به نفع جریان انقلاب و به نفع فضای اجتماعی و فرهنگی کشور است.

وی با تاکید بر لزوم دوره‌های آموزش رسانه‌ای تصریح کرد: طرح خط انقلاب طرحی مبتکرانه است و هرچقدر ما این نیرو‌ها را در فضای رسمی و غیر رسمی تربیت کنیم به نفع نظام خواهد بود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

در جنگ رسانه ای نیرو های آموزش دیده نداریم

برچسب ها: رسانه ، رسانه ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.