معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت:پروژه‌های دولتی نیمه تمام که پیوست و توجیه فنی اقتصادی دارند واگذار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که صبح امروز با موضوع واگذاری پروژه‌های عمرانی در استانداری برگزار شد، گفت: وقتی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری به عنوان یکی از موضوعات اساسی و پیشران مسائل اقتصادی مطرح شد هر وزارتخانه‌ای ماموریتی خاص را برای خود تعریف کرد که واگذاری طرح‌ها و پروژه‌ها یکی از این ماموریت‌ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با بیان اینکه طرح‌هایی که توجیه فنی و اقتصادی دارند شامل این واگذاری‌ها می‌شوند، افزود: برای اینکه متقاضی اطلاعاتی در خصوص شرایط خرید خدمت یا شراکت در پروژه عمرانی را داشته باشد در مرحله اول باید شرایط را آماده کرد و همه مشخصات طرح و پروژه و در نهایت سود اجرایی آن تعریف و اعلام شود.

حسینی در ادامه در خصوص اموال و دارایی‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: برخی ادارات و دستگاه‌های اجرایی اموال و دارایی‌های مازادی دارند که علاوه بر هزینه نگهداری در برخی موارد به دلیل عدم رسیدگی در معرض تهدید و تعرض هستند که ضروریست این اموال مازاد به دارایی تبدیل شود تا در این شرایط خاص اقتصادی، دارایی دولت افزایش و هزینه‌های سربار کاهش یابد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان نیز در این جلسه با اشاره به ۵ وجه الگوی اقتصاد مقاومتی شامل درون زایی اقتصاد، برون نگری اقتصاد، دانش بنیان بودن، عدالت بنیان بودن و مردمی بودن گفت: بر این اساس تکالیف مهمی برای کمک به واگذاری طرح‌های عمرانی بر عهده دستگاه‌های اجرایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بویژه در این خصوص بر عهده استانداران گذاشته شده است.

حضرتی پر افزود: امیدوار هستیم با واگذاری طرح‌های عمرانی و درواقع شراکت با بخش خصوصی بتوانیم بار سنگینی که بر عهده دولت قرار دارد را کم کنیم و بهره وری، مردمی کردن اقتصاد و مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار پروژه ملی و ۷۰ هزار پروژه استانی درسطح کشور وجود دارد، افزود: برای اتمام این طرح‌های نیمه تمام ۴۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری سومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.