رئیس دفتر رئیس جمهور گفت:حتما برای دولت سخنگو انتخاب خواهد شد.

حتما برای دولت سخنگو انتخاب خواهد شد/به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حتما برای دولت سخنگو انتخاب خواهد شد. فردی که مد نظر بود به دلیل مشغله فراوان انتخاب نشد و فرد دیگری مد نظر است.

وی افزود: رئیس جمهور تاکید کرده است تا زمانی که سخنگوی دولت انتخاب می‌شود همه اعضای دولت باید ارتباط بیشتری با رسانه ها داشته باشند.

 رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که چرا نتایج جلسات سران سه قوه به صورت کلی اعلام می‌شود و جزییات آن منتشر نمی‌شود؛ گفت: در بسیاری از موارد، موضوعات بسیار مهمی در این جلسات مطرح می‌شود و همه مفاد آن به جمع بندی نمی‌رسد و از سوی دیگر این جمع بندی باید خدمت مقام معظم رهبری تقدیم و بعد از تایید ایشان اعلام شود؛ البته حق مردم و رسانه‌ها است که بلافاصله وقتی جلسه تشکیل می‌شود خبر آن را داشته باشد. ما کلیات این جلسات را اطلاع‌رسانی می‌کنیم و وقتی که جزئیات آن تایید شد سپس خدمت مردم آن را منتشر کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: دو بحث مهم امروز در هیات دولت داشتیم که یکی موضوع سفر رئیس‌جمهور به قزاقستان و کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر بود. بر خلاف اینکه همان شب امضای اسناد، رسانه های خارجی و معاند حرف هایی را مطرح کردند که متاسفانه در داخل هم انعکاس داشت، هیچ وقت بحث ۵۰ درصد سهم از دریای خزر مطرح نبود و زمانی که این بحث مطرح می شود یعنی یک طرف موضوع ایران و طرف دیگر روسیه قرار دارد.

واعظی افزود: در حال حاضر روسیه بر سر ۱۷ درصد با جمهوری آذربایجان و قزاقستان توافق کرده اما آنچه امروز اهمیت دارد این است که ما در این سفر بحث نظامی بودن دریای خزر، کشتیرانی، شیلات و امنیت منطقه را مشخص کردیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: محور دوم در جلسه امروز در رابطه با شرایط سیاسی کشور بود که وزیر کشور گزارش خوبی ارائه کرد و در جمع بندی رئیس جمهور تاکید کرد که باید همواره مسئله ارزاق و نیازمندی های مردم را مورد توجه قرار دهیم و وزارت صنعت، معدن و تجارت مامور شد نظارت بیشتری بر قیمت ها داشته باشد تا فشار به مردم وارد نشود. قرار بر این است که در جلسات بعدی در خصوص موضوعاتی که مورد نارضایتی اقشار ضعیف است، برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار