هاشمی گفت: قیمت ارز تا پایان فرودین ۹۸ توزیع می‌شود و البته برای مکمل‌های خارجی بدنسازی این ارز اختصاص پیدا نمی‌کند.

ارز دولتی تا پایان فروردین ۹۸ توزیع می‌شود/ مکمل‌های خارجی با ارز غیر رسمی به فروش می‌رسدبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت  در حاشیه همایش معاونان غذا و دارو سراسر کشور که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه دارو نظارت‌های ساده‌تری نسبت به تجهیزات پزشکی وجود دارد و بازرسی‌ها در تجهیزات پزشکی کمی ضعیف‌تر است.

وی ادامه داد: نظارت‌ها در حوزه دارویی بیشتر نرم‌افزاری است به طوری که هر محصول از وقتی که از  گمرک وارد کشور می‌شود تا زمانی که به دست بیمه شده برسد کد خورده و همه داروها تحت تعقیب یا نظارت سازمان مربوطه قرار دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور هر یک گروه‌های خاص نظارتی خود را دارند، افزود: مردم در نظارت بر دارو و تجهیزات پزشکی می‌توانند از طریق سامانه سال 90 وزارت بهداشت را  یاری رسانده و هرگونه احتکار در شرکت‌های پخش یا تحویل دادن اقلام داروی به وسیله داروخانه‌ها را به ما گزارش کنند.

وی بیان کرد: قیمت‌ ارز  تا پایان فرودین 98 به همین نرخ 4200 تومانی است البته مکمل‌های خارجی که برای  بدنسازی و مصارف غیر دارویی هستند با ارز دولتی تعلق نمی‌گیرد و دولت همه پیش بینی‌های لازم را برای تأمین ارز در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی کرده است و به مکمل ها ارز غیر رسمی تعلق می‌گیرد.

 22 هزار قلم دارو ارز دولتی می‌گیرند

وزیر بهداشت با اشاره به  اینکه 22 هزار قلم دارو ارز دولتی می‌گیرند، افزود: امروزه کمتر  کاسبی است که به فکر آینده نباشد زیرا من معتقدم که افراد موفق در کسب و کار با مردم خوش رفتار بوده و با اخلاق حسنه و  نیکو برخورد می‌کنند.

هاشمی اضافه کرد: این روزهای سخت سپری می‌شود  از مراکزی حمایت به  عمل می‌آید که در این روزهای سخت با ما همکاری‌های لازم را کرده‌اند.

وی  گفت: شرکت‌های متخلف امروزه بسیار کم و شناسنامه‌شان جدید است زیرا شرکت‌های قدیمی در روزهای سخت وزارت بهداشت را همراهی کرده و به کمک مردم می‌شتابند و در آینده این چنین شرکت‌ها را تقویت می‌کنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
چرا قرص اركتو در داروخانه ها توزيع نمي شود