۳۹۰ طرح گاز رسانی در نقاط مختلف استان همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسند.

بهره برداری از ۵ طرح بزرگ گاز رسانی در فارس

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها به ۲ شهر، ۱۰۴ روستا و ۱۳۰ واحد صنعتی گازرسانی می‌شود و پوشش گازرسانی خانوار‌های شهری به ۹۹ درصد و خانوار‌های روستایی به ۷۲ درصد خواهد رسید.

حسینی افزود: برای بهره برداری از این طرح‌ها ۱۱۷ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

وی تعداد کل جایگاه‌های CNG در استان را ۱۳۶ جایگاه اعلام کرد و افزود: تا کنون ۱۳۰ جایگاه در استان گاز دار شدند.

حسینی با بیان اینکه ۴ جایگاه در دست اجرا است، ادامه داد: به علت نبود متقاضی ۲ جایگاه باقیمانده است.

وی با اشاره به وضعیت گاز رسانی به شهرک‌های صنعتی، بیان کرد: تعداد ۶۶ شهرک در استان وجود دارد که تا کنون ۴۰ شهرک صنعتی در استان به شبکه گاز سراسری متصل شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس تصریح کرد: همچنین ۱۰ شرکت شهرک‌های صنعتی در دست اجرا است و ۱۶ شهرک در حال ساخت باقی مانده است.

حسینی همچنین وضعیت گازرسانی به صنایع را تشریح و اظهار کرد: تا کنون ۶ هزار و ۹۸۵ صنعت به شبکه گاز رسانی استان متصل هستند.

وی، صنایع در دست اجرا را ۴۲۴ صنعت عنوان کرد و گفت: تعداد ۵۰۱ صنایع در دست اقدام گاز رسانی است.

حسینی روستا‌های در دست انتخاب پیمانکار را ۷۷ صنعت اعلام کرد و افزود: ۹۲۹ صنعت همچنان بدون گاز باقی مانده است.

مدیر عامل شرکت گاز فارس به وضعیت گاز رسانی به روستا‌ها اشاره کرد و ادامه داد: تا کنون هزار و ۶۴۱ روستا از نعمت گاز رسانی بهره‌مند شدند.

وی اظهار کرد: میزان کل شبکه گذاری لوله گاز ۲۵ هزار و ۹۰ کیلومتر است که تعداد کل انشعابات نصب شده ۷۵۸ هزار و ۸۲۰ علمک برشمرد.

حسینی تصریح کرد: تعداد کل مشترکین گاز در استان یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک است که تعداد ۸۵۳ هزار و ۵۸۰ خانوار شهری و تعداد ۲۹۷ هزار و ۸۵ خانوار روستایی تحت پوشش گاز طبیعی هستند.

وی در تشریح وضعیت گاز رسانی به شهر‌های استان، ادامه داد: تعداد کل شهر‌های استان ۱۰۷ شهرستان است که تا کنون ۹۵ شهر به شبکه سراسری گاز متصل شدند.

حسینی، شهر‌های در دست اجرا را ۹ شهر اعلام کرد و اضافه کرد: دوزه (شهرستان جهرم)، رستاق، قدامی و دوبرجی در شهرستان داراب، بیرم، عماد شهر (شهرستان لارستان)، چاه ورز، خانمین و کامفیروز از جمله شهر‌های در دست اجرا است.

وی بیان کرد: ۳ شهر از جمله جویم، بنارویه از شهرستان لارستان و دهرم از شهرستان فراشبند هنوز از نعمت گاز رسانی محروم هستند.

انتهای پیام/ن

افتتاح طرح های گاز رسانی در فارس

برچسب ها: گاز ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار