نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان سپیدان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نجیبی معاون قضایی و برنامه ریزی رئیس کل دادگستری فارس در مراسم  افتتاح  دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان سپیدان گفت: ایجاد بهداشت روانی در میان مردم، تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها، تکریم ارباب رجوع و صرفه جویی در وقت و هزینه است.

وی افزایش کارآمدی دستگاه قضا و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را از مزیت‌های این دفاتر دانست و افزود: در حال حاضر درخواست تجدید نظر خواهی، واخواهی، ثبت تمام دعاوی حقوقی در محاکم و شورا‌های حل اختلاف، نام نویسی در ثنا و اطلاع رسانی پرونده در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌شود.

نجیبی برون سپاری خدمات قضایی و کاهش اطاله دادرسی، سرعت و دقت در انجام امور قضایی، شفاف سازی و جلوگیری از سوء استفاده‌های افراد دلال را از اهداف راه اندازی دفاتر خدمات قضایی برشمرد.

وی با بیان اینکه بزودی ارائه سایر خدمات شامل ثبت شکوائیه، دریافت سجل کیفری، ثبت دادخواست‌های دیوان عدالت اداری و ثبت لوایح نیز در این دفاتر ارائه می‌شود، اضافه کرد: نزدیک به ۷۰ درصد پرونده‌های قضایی استان فارس به صورت الکترونیک ابلاغ می‌شود و تا یک ماه آینده امکان ثبت پرونده از حوزه قضایی بطور کامل حذف و به دفتر خدمات الکترونیک واگذار می‌شود.

انتهای پیام/ت

راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سپیدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار