احزاب و جریان‌های سیاسی افغانستان از کمیسیون انتخابات خواستند تا پیش از مشخص شدن سرنوشت خواسته های احزاب سیاسی، برگه های رای دهی چاپ نکند.

احزاب سیاسی خواستار خودداری کمیسیون انتخابات از چاپ برگه های رای دهی شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، احزاب و جریان‌های سیاسی افغانستان از کمیسیون انتخابات خواستند تا پیش از مشخص شدن سرنوشت خواسته های احزاب سیاسی، برگه های رای دهی چاپ نکند.

احزاب و جریان‌های سیاسی افغانستان با انتشار اعلامیه‌ای تاکید کردند که چاب برگه‌های انتخاباتی بدون در نظرداشت خواسته‌های احزاب به معنی هدر دادن میلیون‌ها دالر خواهد بود.

گفتنی است که اخیرا کمیسیون انتخابات فهرست نهایی نامزدهای انتخابات پارلمانی ۳۳ ولایت افغانستان را اعلام کرد؛ مسئولان این نهاد گفته اند که به‌زودی برگه‌های رای‌دهی مطابق این فهرست به چاپ می‌رسد.

به گفته مسئولان کمیسیون انتخابات، قرار است برگه‌های رای‌دهی در یکی از کشورهای خارجی چاپ شود.

احزاب و جریان‌های سیاسی با ارایه طرح انتخاباتی، خواستار ابطال روند ثبت نام رای‌دهندگان و آغاز آن با سیستم بایومتریک، تغییر نظام انتخاباتی و نظارت احزاب و جامعه مدنی از روند انتخابات شده‌اند اما دولت و کمیسیون انتخابات با دو پیشنهاد اول احزاب مخالفت و آن را رد کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار