حزب جنبش ملی افغانستان به رهبری جنرال‌ عبدالرشید دوستم می‌گوید که احزاب بزرگ سیاسی در مورد روند انتخابات و مذاکرات صلح با گروه طالبان به توافق رسیده‌اند و جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.

توافق احزاب سیاسی درباره انتخابات و مذاکرات صلح با طالبانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حزب جنبش ملی افغانستان به رهبری جنرال‌ عبدالرشید دوستم می‌گوید که احزاب بزرگ سیاسی در مورد روند انتخابات و مذاکرات صلح با گروه طالبان به توافق رسیده‌اند و جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.

بشیراحمد ته‌ینج، سخنگوی حزب جنبش ملی می‌گوید که در هفته گذشته در چندین جلسه تمام جریان‌های بزرگ سیاسی افغانستان در مورد پروسه انتخابات و روند صلح با طالبان رایزنی کرده و روی مسائل مهم به توافق رسیده‌اند.

بر اساس اظهارات آقای ته‌ینج،  نتایج کلی این جلسه‌ها به‌زودی در یک نشست بزرگ در کابل اعلام خواهد شد.

آقای ته‌ینج جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نداده اما در عین زمان، رهبری شورای حراست و ثبات نیز تایید می‌کند که جریان‌های سیاسی در مورد برخی از مسائل مهم به توافق رسیده‌اند.

این در حالی ا‌ست که اعضای سه جریان بزرگ در افغانستان در روزهای اخیرا دیدارهای مکرری باهم داشته‌اند که در آن، اعضای شورای حراست و ثبات، ائتلاف بزرگ ملی و نمایند‌گان یا شخص حامد کرزی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان حضور داشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار