معاون وزير بهداشت: بیش از 70 میلیون نفر در کشور تحت پوشش طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع هستند و پرونده الکترونیک مراقب سلامت دارند.

پوشش 70 میلیون نفری طرح پزشک خانوادهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دکتر شریعتی معاون بهداشتی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکیبا اعلام این خبر در گردهمایی کشوری پزشک خانواده روستایی در تبریز گفت: طرح پزشک خانواده را در کشور پیش برده ایم ولی اجرای آن کمرنگ شده است چون به جای سلامت به نظام سلامت پرداخته ایم.

 

 وی افزود: در این طرح انتخاب پزشک در اولویت است و خانواده ها باید به پزشک خود در نظام ارجاع اعتماد کنند و از روی تمایل به وی مراجعه کنند تا بتوانند محدودیت های نظام سلامت را برای انتخاب یک پزشک عمومی و معرفی از طریق وی به سطوح بالاتر بپذیرند.


وی گفت : در اجرای طرح پزشک خانواده نباید مردم تحت فشار باشند بلکه باید بتوانند مراقب سلامت خود را آزادانه انتخاب کنند.


سرپرست دفتر مدیریت خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت نیز گفت: هدف از این گردهمایی دستیابی به جایگاه و نقش خدمات سطح یک در نظام سلامت ،برنامه ریزی و هماهنگی و همکاری برای ارتقای شاخص های سلامت و نحوه اجرای بهینه نظام ارجاع است.


دکتر میرزایی افزود: امسال برای پزشک خانواده روستایی 6 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز گفت:برای اجرای طرح پزشک خانواده سیستم عریض و طویل و زیرساختهای زیادی ایجاد کردیم ولی به علت نبود اعتماد به پزشک خانواده شاهد روند واقعی این طرح نیستیم.


دکتر صومی افزود: برای اجرای این طرح هزینه زیادی شده است ولی نمیدانیم بر کیفیت خدماتمان در روستاها تأثیر دارد یا نه؟


وی گفت: از مسئولان ستادی و وزارتی نیز می خواهیم آئین نامه ها را سهل و روان و شفاف بنویسند تا در اجرا دور خود نچرخیم و کار اضافه انجام ندهیم.


مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی نیز گفت: بیش از یک میلیون و 317 هزار بیمه شده روستایی در استان داریم که این تعداد بعد از اجرای طرح تحول سلامت رشد 17 درصدی دارد.


دکتر مجیدی افزود : استقرار کامل نظام ارجاع و پزشک خانواده راهکاری برای برون رفت از مشکلات نظام سلامت کشور است و انتظار داریم در سیر صندوقهای بیمه ای و در گام اول در صندوق بیمه سلامت همگانی مستقر شود و خدمات الکترونیکی توسعه یابد.


شیویاری نماینده مردم میانه در مجلس و عضو کمیسیون بهداشت مجلس هم گفت:در اجرای طرح پزشک خانواده باید با همکاری هم کاستی ها و کمبود نیروی انسانی را رفع کرده و پزشکان مجرب را به کار بگیریم تا مردم به آنان و شبکه ارجاع اطمینان داشته باشند.

 

انتهای پیام/

 

پوشش 70 میلیون نفری طرح پزشک خانواده

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.