سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان گفت:به‌محض شناسایی کامل صنایع دستی شهرستان اردستان برای آن‌ها شناسنامه صادر خواهد شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی مشهدی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان امروز در دیدار با اصحاب رسانه اظهار کرد: حوزه میراث فرهنگی در اردستان مغفول مانده و جای کارهای بسیار زیادی در این شهرستان وجود دارد.

وی با بیان این که باید آثار طبیعی شهرستان اردستان ثبت ملی شوند، افزود:  تنگه ظلمات اردستان شناسایی شده و ثبت ملی خواهد شد؛ در سال 97 اعتبارات خوبی برای آثار باستانی اختصاص یافته و برای خانه حکیم اردستان 800 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته‌ شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان گفت: 140 روستای فعال در شهرستان اردستان وجود دارد که می‌توان آن‌ها را احیا و بازسازی کرد چراکه با توجه به موقعیت کوهستانی و کویری ظرفیت‌های زیادی دارند.

وی با بیان این که به‌محض شناسایی کامل صنایع دستی شهرستان اردستان برای آن‌ها شناسنامه صادر خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از کارشناسان میراث فرهنگی برای انجام این کار و پیگیری موضوعات صنایع دستی مأموریت پیدا کرده است.

مشهدی با اشاره به وجود خانه‌های سنتی در شهرستان اردستان اذعان داشت: برای تبدیل خانه‌های سنتی اردستان به رستوران‌های سنتی با سرمایه‌گذارانی توافق شده تا این کار به‌ زودی آغاز شود؛ کلیه آثار باستانی شهرستان اردستان همانند یک ویترین هستند که باید در موضوع توریست و گردشگری از آن‌ها استفاده بهینه شود.

وی در پایان در ارتباط با طرح بازآفرینی یادآور شد: هر نهادی که بخواهد فعالیتی در زمینه میراث فرهنگی انجام دهد، باید مصوبه آن را از میراث دریافت کند؛ همچنین طرح بازآفرینی مسجد جامع اردستان به تصویب رسیده و آماده تحویل است.

 

انتهای پیام/م

نشست خبری سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.