شب فرهنگی اصفهان با هنر فاخر نقالی کاشان را در برج میلاد جشنواره چارسوق کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی والی زاده مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: کاشان و یکی از مفاخر این شهر تاریخی با استفاده از هنر فاخر نقالی در شب فرهنگی اصفهان که در قالب جشنواره فرهنگی چهارسوق در برج میلاد تهران معرفی شد.

وی با اشاره به حضور مردم پایتخت به عنوان میهمان این جشنواره و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی برای آنها افزود: اجرای مجلس نقل زندگی امیر کبیر توسط مرشد مسعود نوری فرد از هنرمندان کاشان و معاون اجرایی بنیاد فردوسی با حمایت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان یکی از ویژه برنامه های این جشنواره بودکه بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

والی زاده یادآور شد: این شب فرهنگی با مشارکت ۵۰ نفر از فعالان فرهنگی، هنری استان از شهرستان های اصفهان، کاشان و گلپایگان و اجرای برنامه‌های متنوعی شامل شعرخوانی، تئاتر طنز، موسیقی سنتی مکتب اصفهان و مسابقه ایرانشناسی برگزارشد.

به گفته وی، معرفی شاخصه های فرهنگی و هنری استان اصفهان نیز توسط مدیر کل میراث فرهنگی این استان تدارک دیده شده بود که هنرمندان به اجرای برنامه آن پرداختند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، هدف اصلی از اجرای نقالی خوانی را علاوه بر جمع شدن شهروندان تهرانی در کناریکدیگر به منظور ایجاد شبی با نشاط ، آشنایی با تاریخ و فرهنگ شهر کاشان ذکر کرد.

والی زاده تصریح کرد: «جشنواره بزرگ تابستانه چهارسوق» برای معرفی ظرفیت‌ها و استعدادهای گردشگری ۳۱ استان و ایجاد نوعی عرصه رقابت بین استان‌هابرای جذب گردشگران بیشتر طراحی و اجرا می شود.

شایان ذکر است، برنامه شب فرهنگی اصفهان در قالب جشنواره فرهنگی چهارسوق، در محوطه برج میلاد تهران برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار