سخنگوی کرملین درباره پیش‌نویس لایحه تحریم‌های آمریکا اعلام کرد این مسئله نتایج خوبی برای روابط دوجانبه به همراه نخواهد داشت.

دیمیتری پسکوف: تهدید روسیه نسبت به آمریکا بی‌اساس استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز، سه شنبه در خصوص پیش نویس لایحه تحریم‌های آمریکا اعلام کرد این لایحه نتایج خوبی برای روابط دوجانبه به همراه نخواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد تمامی تسلیحات نظامی جدید روسیه مطابق با روح و محتوای توافقات بین‌المللی است و این کشور هیچگاه این توافقات را نقض نکرده است.

سخنگوی کاخ کرملین امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: رئیس جمهور (ولادیمیر پوتین) اعلام کرد تمامی تسلیحات نظامی ما در تطابق کامل با روح و محتوای اسناد بین‌المللی مرتبط است. روسیه هیچگاه تعهدات خود را تحت قوانین بین‌المللی نقض نکرده است و همچنان به تعهدات خود به توافقات بین‌المللی پایبند است.

پسکوف در ادامه اظهاراتش تاکید کرد موضع‌گیری نسبت به روسیه به عنوان تهدیدی برای آمریکا کاملا بی‌اساس بوده ، زیرا بودجه دفاعی آمریکا همیشه بالاتر از میزان بودجه دفاعی روسیه بوده است.

روز دوشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با امضای لایحه «مجوز دفاع ملی سال 2019» این کشور آن را تبدیل به قانون کرد. براساس این قانون اگر سامانه‌های تسلیحاتی استراتژیک جدید مسکو، از جمله سامانه موشکی سارمات، موشک کروز با قابلیت هسته‌ای X-101، تسلیحات زیردریایی بدون سرنشین که آمریکا آن را «Status 6» می‌نامد، و تسلیحات فوق صوت آونگارد، در تطابق کامل با پیمان «استارت نو» باشند، آمریکا در این باره با روسیه گفتگو خواهد کرد.

پیمان «استارت نو » به توافق میان آمریکا و روسیه در جهت کاهش تسلیحات هسته‌ای دو جانبه اطلاق می‌شود. این پیمان در دیدار سال 2010 روسای جمهور وقت آمریکا و روسیه در جمهوری چک منعقد شد و براساس آن دو کشور اجازه استقرار حداکثر 1550 کلاهک را دارند، که این میزان 30 درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در سال 2002 است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار