مقامات روسیه از آغاز ساخت سامانه‌های جدید جنگ الکترونیک بر اساس طرح موشک‌های توماهاک آمریکا خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات روسی می‌گویند در حال ساخت سامانه‌های جنگ الکترونیک جدیدی بر اساس موشکهای آمریکایی توماهاک هستند.

ولادمیر میخییف، مشاور فناوری‌های رادیو الکترونیکی روسیه، در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفته است: روسیه طی سه سال آینده سامانه‌های جنگ الکترونیک جدیدی را طراحی و عرضه خواهد کرد.

شرکت فناوریهای رادیو الکترونیکی روسیه، یک شرکت دولتی است که در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات نظامی رادیو الکترونیکی و جهت‌یابی فعالیت می‌کند.

به گفته میخییف، این سامانه‌های الکترونیکی جدید براساس اطلاعات بدست‌آمده از مطالعه موشکهای کروز توماهاک آمریکا طراحی می‌شوند که اخیراً از سوریه به روسیه آورده شدند.

به نوشته اسپوتنیک، نیروهای ارتش سوریه پس از حمله موشکی اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه در 14 آوریل، دو موشک توماهاک سالم و منفجرنشده را کشف کرده و آنها را در اختیار روسیه قرار دادند.

میخییف با اشاره به اینکه کار طراحی این سامانه‌های جدید آغاز شده می‌افزاید: با در اختیار داشتن این موشکهای آمریکایی، ما قادر به شناسایی کانالهای ارتباطی و سیستم جهت‌یابی و کنترل و اطلاعات آن خواهیم بود، و با اطلاع از چنین پارامترهایی توانایی ما برای مقابله مؤثر با چنین موشکهای کروزی در همه سطوح آن افزایش خواهد یافت.

وی همچنین در خصوص نهایی‌شدن ساخت این سامانه‌ها می‌گوید: با توجه به مقررات دولتی، روند ساخت جنگ‌افزارهای الکترونیکی معمولا بین 2 تا 3 سال طول می‌کشد و ساخت این سامانه‌ها نیز استثاء نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار